Hej!
Jag har fiber hemma Open infra/ Ownit bredband 250 /250 Mbit/s. Det har varierat mycket sista månaderan gällande hastigheten. Ibland får upp exakt eller mer! trådbunden men sedan driftstörningen i Eskilstuna, Västerås, Hallstahammar, Kolbäck, Köping, Kvicksund den 22/8 har jag inte fått tillbaka hastighetn varken trådbunden eller trådlöst. Nedan mätningar via bredbandkollen senaste dagarna trådlös. Trådbunden får jag 69/95. Jag har bytt datorer, webbläsare och jag har mått direkt från fiberkonverter inteno och från olika LAN. Hade haft kontakt med Ownit utan vettig förklaring.
Tack på förhand
 
  • Fiberoptisk nätverksenhet med lysande indikatorlampor monterad på en vägg med tillkopplade kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmklipp av bredbands hastighetstester med datum, tider och resultaten i Mbps och ms.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du måste reda ut detta med din nätleverantör.

Jag var ute för liknande för något år sedan, visade sig vara ett fel i lokala nätleverantörens utrustning som begränsade mig till under 100 mbit. De bytte en komponent i nätutrustningen i kvarteret och hastigheten blev därefter de 500/500 mbit jag betalar för och hade innan.
 
  • Gilla
arneri68 och 2 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Du måste reda ut detta med din nätleverantör.

Jag var ute för liknande för något år sedan, visade sig vara ett fel i lokala nätleverantörens utrustning som begränsade mig till under 100 mbit. De bytte en komponent i nätutrustningen i kvarteret och hastigheten blev därefter de 500/500 mbit jag betalar för och hade innan.
Jag haft problemet i våras då hade jag bredband2 som internetleverantör och tydligen fick de felanmäla det till open infra och och en elektronisk komponent i någon skap ( utanför mitt hus) skulle de hade bytt. Men problemet har återkommit sedan dess. Kan byta fiberoperatör?
 
Om du traceroutar till en adress ute på internet.
Så kan du kanske se ett hopp som har längre svarstid än andra i ownits nät?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.