Fråga ang elen: löste det sig? Vore kul att se bilder!

Vidare: nu har ju Jula ett formulär där man inte bara ska försäkra att man kommer anlita tekniker för installation, utan de kräver företagsnummer och namn på installatören. Hur har ni ”hemmafixare” ordnat det?

mvh
Anders
 
K Krondikarn skrev:
Fråga ang elen: löste det sig? Vore kul att se bilder!

Vidare: nu har ju Jula ett formulär där man inte bara ska försäkra att man kommer anlita tekniker för installation, utan de kräver företagsnummer och namn på installatören. Hur har ni ”hemmafixare” ordnat det?

mvh
Anders
Jag vet inte om Jula har ändrat på senaste tiden.
Men jag köpte min pump för ca ett år sen.
Signerade att Inselo skulle installera den.
Dom ringde mig i 1-2 månader efter.
Jag sa att jag inte skulle installera den än.
Sista samtalet -hör av dig när du ska installera den.
Det var ca ett år sen.
Ja jag har själv installerat den.
 
  • Gilla
Krondikarn
  • Laddar…
Mugmaz Mugmaz skrev:
Jag vet inte om Jula har ändrat på senaste tiden.
Men jag köpte min pump för ca ett år sen.
Signerade att Inselo skulle installera den.
Dom ringde mig i 1-2 månader efter.
Jag sa att jag inte skulle installera den än.
Sista samtalet -hör av dig när du ska installera den.
Det var ca ett år sen.
Ja jag har själv installerat den.
Ah, jag gick och funderade på en liknande ”förhalningslösning”. Jag köper förstås nominellt pumpen nu för att det är angebot, men sätter in den längre fram i nåt hus jag ska bygga. Typ.
 
Som andra skrivit så sa jag att installation först skulle ske efter ett halvår. Inselo skulle höra av sig, vilket de inte gjorde. Då hörde jag av mig istället, den tekniker de anlitade lokalt var riktigt bra så har inga betänkligheter att leja bort detta framöver.

Nu har jag köpt tre st till för installation i nyköpt äldre hus. Denna gång gick inköpet via egen firma, och då verkar man helt slippa installationsjagandet..

K Krondikarn skrev:
Fråga ang elen: löste det sig? Vore kul att se bilder!

Vidare: nu har ju Jula ett formulär där man inte bara ska försäkra att man kommer anlita tekniker för installation, utan de kräver företagsnummer och namn på installatören. Hur har ni ”hemmafixare” ordnat det?

mvh
Anders
Min första installation så hänvisade jag till att jag inte skulle göra installationen på ett halvår, men att jag gärna anlitade deras partner Inselo. De skulle ringa upp, vilket de

K Krondikarn skrev:
Fråga ang elen: löste det sig? Vore kul att se bilder!

Vidare: nu har ju Jula ett formulär där man inte bara ska försäkra att man kommer anlita tekniker för installation, utan de kräver företagsnummer och namn på installatören. Hur har ni ”hemmafixare” ordnat det?

mvh
Anders
 
useless useless skrev:
Spänningsmatningen går via 5-ledaren. Det spelar ingen roll vilken av enheterna man kopplar inkommande till, så länge det bara är ena. Men finns det plint i utedelen så är det väl enklast att använda den?

Går den inte på 230V förresten?
Vad betyder anslutning S på kopplingsplinten?? Någon som vet
 
A
signal/data
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.