Hej,
Jag är inne på bygga staket runt vår altan som går ihop med husets fasad. Jag har inte sett många sådana staket och undrar därför om det är konstigt. Bilden är från hemnet.
Vad ser ni för och nackdelarna och även estetiskt sett?
Vårt hus är ljusgrått.
 
  • Trädäck och brun träavskärmning vid husvägg med vit panel och fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkbrunt trästaket framför en del av ett hus med gräsmatta, uteplats med möbler och en skorsten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träaltan med loungemöbler och solstolar, filt över armstödet, staket runtom och husväggar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag byggde en mur med port på liknande sätt och tycker det ser otroligt klumpigt ut, men det kanske passar hos er.
 
  • Gilla
Annahil
  • Laddar…
Claes Sörmland
Jag tror många inte gillar det klumpiga utseendet och till detta kommer ju att plank sedan mycket länge kräver bygglov. Det skapar ju en administration, risk för avslag på lovansökan och kostnad som nog avskräcker många villaägare.

(Sedan ett antal år finns undantag att bygger man ett plank som är max 1,8 m högt och som i sin helhet håller sig inom 3,6 m från sitt en- eller tvåbostadshus samt 4,5 m från gränsen så är det bygglovsbefriat. Kallas för "bygglovsbefriad skyddad uteplats" lite mer formellt.)
 
  • Gilla
Annahil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.