K
Jag ska göra om en klädkammare till ett sovrum som kommer användas sporadiskt. Jag vill inte göra ett stort ingrepp men vill få in lite mer flöde i rummet utan att behöva ta bort dörren.

Övriga delen av lägenheten har ftx. Det sitter ett frånluftdon i klädkammaren. Skulle man kunna göra hål i dörren och sätta en fläkt där för att få in mer cirkulation?
Får såklart sätta kabeln på något smart sätt så att den inte gör sönder då man öppnar dörren.

Någon sol har ett annat bra förslag?
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

I sovrum bör man ju ha friskluftsintag så att den som sover där får andas bra luft och inte dålig begagnad luft som man kan få huvudvärk av t.ex.
 
K
Finnns det någon typ av enklare tilluft man kan montera enbart till klädkammaren?
 
Düsseldorff
Finns det fönster i klädkammaren? Eller yttervägg?
 
K
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Finns det fönster i klädkammaren? Eller yttervägg?
Inget fönster och ingen yttervägg. Dock nära till köket intill där det är yttervägg och stora fönster.
 
BirgitS
I kök får det ju inte finnas tilluft men kanske det går att dra en kanal från en tilluftsventil i köket bort till klädkammaren.

Brandsäkerhetsmässigt tror jag att det är olämpligt med sovrum utan fönster, det kan ju bli så att det inte går att ta sig ut från rummet.
 
  • Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
K
Bra synpunkt kring det där med brand. Tack för era tips!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.