Hej!

Hade tänkt montera en infälld rörelsevakt i tvättstugan. Det finns Fas, Nolla och Tändtråd framdraget i dosan.

Har kopplat enligt bilder, armaturen är en skena med 6st Led gu10.

Vars kan felet vara?

Tacksam för svar.


Elanslutningar inuti en armatur med olika färger på ledningarna och en kabelanslutningsklämma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en elkoppling med ledningar fastsatta i en taklampa som monteras, säkrad med en gul isolertejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du någon matande nolla till rörelsevakten? Den gröna som sitter där går den bara till armaturen eller grenar den sig på vägen någonstans?
 
R roli skrev:
Har du någon matande nolla till rörelsevakten? Den gröna som sitter där går den bara till armaturen eller grenar den sig på vägen någonstans?
Verkade som att det var problemet.
Kopplade in mig på nollan (blå) från takdosan, vidare till lampa och rörelsevakt. Då funkar reläet. Då är frågan, är det korrekt?

Elanslutningar i en takdosa med blå, gul/grön och brun kablar samt röda skarvklämmor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Förutom felaktig färg på nolledaren (skall vara blå) så ser det ok ut på de bilder som du visar i mina lekmanna ögon. Hur det ser ut på andra ställen går inte att uttala sig om.
 
R roli skrev:
Förutom felaktig färg på nolledaren (skall vara blå) så ser det ok ut på de bilder som du visar i mina lekmanna ögon. Hur det ser ut på andra ställen går inte att uttala sig om.
Skall byta kabel (till blå) på den ledaren. Stort tack och trevlig helg!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.