Seven47 skrev:
Nu är det äntligen klart!
Fräste 30mm djupa spår som jag la ner slangen i. Vart tvungen att "punktspackla" slangen så att den höll sig på plats (Den ville flyta upp annars).
Seven47
Vad använde du när du punktspackalade? hur länge lät du det brinna innan du la på flytspacklet?

Jag har precis fräst färdigt och nästa moment är gjuta fast slangen.
/Håkan
 
Jag lade rundade stenar på slangen och punktspacklade imellan dom så att de höll sig nere. Tror det tog runt halvtimmen innan de hade satt sig såpass att jag kunde ta bort stenarna och fortsätta spacklingen.
 
intressant läsning, men varför inte en bild på hur rännorna ser ut, böjarna o s v . Om man kör ett U, hur blir spåret i botten efter att man knackat bort betongsträngen. Hur gick det med armeringen?
 
Kan försöka fota mina spår, det blev inga snygga runda böjar.
Jag körde spåren cc 20 och efter lite experimenterade kom jag fram till böjar med snedkapade innerhörn (ca 45grader) med en platt sektion på 3-4 cm och ytterhörnen vinkelräta verkar låsa fast slangen i vändningarna

En liten skiss säger nog mer än mina ord :)
 
  • Spårning.JPG
Kan bidra med några jag med..
 
  • SlangNere.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trycksattningsdags.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • SkaPunktspackla.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag gjorde samma jobb på 90-talet men lånade en riktig vattenkyld golvmaskin med stor enkelklinga och körde mao 2 ggr/spår. Sedan snyggade jag till rundningarna med en Flex-maskin med dubbla klingor. Gjutningen gjorde jag med ett fiberförstärk flytspackel, dyrt men skulle vara bäst.
Rummet var på drygt 40 kvm så det tog ju förstås ett tag...

// Peter
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.