Tänk er en rösen vinterdag sittandes framför öppna spisen i en gungstol. Det är ingen dum idé va?! Men när jag tänker vidare har jag ALDRIG sett "min" gungstol i affär. Den gamla klassiska "pinnstolen" som känns som att man ska tippa baklänges när man gungar. Ni vet nog vilken jag menar! Är det ngn som vet var man får tag på den? Kanske tom ngn här som vill bli av med sin...
 
Hittade en klockren på blocket :) 200:- 2 mil härifrån och den passade lilla mig perfekt :) Nu står den i föräldrarnas källare och väntar på att vardagsrummet ska påbörjas...
 
Jag har heller aldrig sett någon till nyförsäljning. Man kanske skulle bygga en. Någon som har ritning till en dylik?
 
Vi har en sådan hemma. Köp på auktionshuset i sundbyberg för 400 kr (inte på en auktion utan direktköp)
Troligen byggd i mitten av 1900-talet. Svart, färgen var i ganska dåligt skick, men vi slipade ned den och målade den vit istället.

Gungstolar tar dock sjukt mkt plats :S
Vi skall försöka ta vår till landet, annars så säljer vi den, för hemma har vi tyvärr inte plats för den...

/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.