Halloj! Vi har precis köpt ett 1 1/2 plans hus ute på landet i Vellinge, Skåne och skulle vilja riva en stor bärande vägg (ca 5 m) och en 1 m vägg på nedervåningen. (Bifogar bild vid intresse.)

Letar efter en konstruktör runt Malmö/Vellinge området som kan komma och ta en titt. Vad jag förstår på de ritningar vi hittade via kommunen finns ingen gedigen konstruktionsritning på huset så vi skulle behöva dubbelkolla alla väggar och få en officiell ritninga som behövs skickas in vid bygganmälan.

Tips på konstruktör i Malmö tas gärna emot!

Vad skulle ni säga är "normal-pris" för att en konstruktör ska komma ut på plats och rita upp för bygganmälan?
Räcker det med "endast" ritning på nedanvåning (de väggar som ska rivas) eller behöver konstruktören rita upp HELA huset för att ritningen/bygget ska bli godkänt?

Tack snälla på förhand!
 
  • Ritning av en villa med markerade väggar för rivning, inklusive mått och rumsetiketter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag tog fram k-ritningar använde jag mig av Erawin, han utgår från Staffanstorp :)

I Malmö finns även Carl-Otto Holm (tror hans firma heter holmplan).

Lycka till :)
 
Strålande, tack snälla "Jarslgård"!

Har du någon aning om Carl-Otto's priser?
 
Om en konstruktör har tid för oss småkunder tar de säkert minst 15-30 timmars jobb. Troligtvis närmare 1500 kr i timmen om man inte hittar någon äldre konstruktör som jobbar lite så där sista åren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.