Idag arbetar vi med att hålla den här stolen uppvärmd. Om jag vetat hur mycket hjälp man får av en katt skulle jag skaffat en mycket tidigare! En grå katt sover på en grå stol bredvid en värmeelement.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Jiji och 14 till
  • Laddar…
Maria T
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Om jag vetat hur mycket hjälp man får av en katt skulle jag skaffat en mycket tidigare! [bild]
Mina katter har hjälp mig att:
- sortera i linneskåpet
- välja ut dagens tröja ur garderoben
- ta fram Post-it (gem, pennor, gummisnodd etc) precis innan jag visste jag behövde det
- se alternativa användningsområden för toalettpapper
- valfri burk i skafferiet har stått längst in alltför länge
- det är dags att vattna inomhusväxterna
- det är dags att omplantera ovan nämnda växter
- de tvättade och tumlade lakanen har nått lagom temperatur för att kunna bäddas med
- en bokföringsuppgift med "spread sheet", på riktigt, blir roligare om en stuvar om allt som ligger på golvet
- verkligen tro att den där fågeln som flög ut ur rutan, finns på andra sidan skärmen
- inse att dammsugaren är en läskig tingest
- det finns råttor under verandans golv
- en Matte i änden av ett koppel inte är ett hinder från att använda valfri blomsterrabatt till toalett
- inomhustoan (sandlådan) behöver städas trots att den nyss blev rengjord
- det räcker, för människor, att sova på en tredjedels kudde
- och samma människa inte alls behöver ett täcke

Men mest av allt - de där klyschiga men fina orden - ovillkorlig kärlek.
 
  • Älska
  • Gilla
Jiji och 9 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Mina katter har hjälp mig att:
- sortera i linneskåpet
- välja ut dagens tröja ur garderoben
- ta fram Post-it (gem, pennor, gummisnodd etc) precis innan jag visste jag behövde det
- se alternativa användningsområden för toalettpapper
- valfri burk i skafferiet har stått längst in alltför länge
- det är dags att vattna inomhusväxterna
- det är dags att omplantera ovan nämnda växter
- de tvättade och tumlade lakanen har nått lagom temperatur för att kunna bäddas med
- en bokföringsuppgift med "spread sheet", på riktigt, blir roligare om en stuvar om allt som ligger på golvet
- verkligen tro att den där fågeln som flög ut ur rutan, finns på andra sidan skärmen
- inse att dammsugaren är en läskig tingest
- det finns råttor under verandans golv
- en Matte i änden av ett koppel inte är ett hinder från att använda valfri blomsterrabatt till toalett
- inomhustoan (sandlådan) behöver städas trots att den nyss blev rengjord
- det räcker, för människor, att sova på en tredjedels kudde
- och samma människa inte alls behöver ett täcke

Men mest av allt - de där klyschiga men fina orden - ovillkorlig kärlek.
Ja jisses, dina låter t.o.m mer hjälpsamma än min. Min har inte hjälpt till så mycket med lakanen än, men han är ung, han lär sig nog!
 
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Maria T
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ja jisses, dina låter t.o.m mer hjälpsamma än min. Min har inte hjälpt till så mycket med lakanen än, men han är ung, han lär sig nog!
Tror jag säkert, jag har varit älskad av fyra katter och alla har lärt mig nåt nytt. Glömde det där med att katten givetvis hittar den första strimman av vårsol, där du vill sitta och känna värmen med en mugg kaffe och känna att livet återvänder.
Katten och du kommer hitta flera spännande saker att addera till min lista :heart:
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
M
Vår Figaro hjälper mig att hålla ner antalet mail i inboxen, efter att han vandrat över tangentbordet saknas alltid en hel del, men troligen så var de från icke kattgodkända avsändare och därför inte viktiga...
 
  • Haha
  • Gilla
Jiji och 7 till
  • Laddar…
Patrik440
Hallon.
En närbild av en grå katt och en liten svart-vit hund utomhus med trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på en grå katt med fokus på ansiktet, med suddig bakgrund av hus och en person som sitter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/P
 
  • Gilla
  • Älska
Jiji och 12 till
  • Laddar…
Maria T
Patrik440 Patrik440 skrev:
Hallon.
[bild]
[bild]

/P
Hallon är en skönhet. Blå-sköldpadda?
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
2 kvällar i rad har vi haft besök av en för mig helt ny katt. Den går ända upp till huset och sitter och glor in genom rutan. Udda beteende eller helt normalt? Den ser välvårdad ut, men slimmad i kroppsformen.
Vår lille katt ser mest ställd ut och säger inte så mycket. :rofl:[bild]
Kompis :) funderar på att adoptera er kanske :cool:
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Kompis :) funderar på att adoptera er kanske :cool:
Ja vem vet. Nu har jag inte sett till den på några dagar... han kanske hittade nån bättre. :rofl:
 
Idag kör vi också låg aktivitetsnivå, ett rovdjur måste ju vila ut efter nattens jakt. Hittade 2 håriga spindelben på golvet imorse. Mycket tacksam för min lilla katt idag kan jag tala om. :love::surprised: En grå katt som sover hoprullad på en grå stol med en fluffig kudde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grå katt sover sött på en mörkgrå textilsoffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två avslitna spindelben bredvid ett människofinger på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två håriga spindelben på ett trägolv, antyder en katts jakt under natten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Jiji och 13 till
  • Laddar…
Maria T
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Idag kör vi också låg aktivitetsnivå, ett rovdjur måste ju vila ut efter nattens jakt. Hittade 2 håriga spindelben på golvet imorse. Mycket tacksam för min lilla katt idag kan jag tala om. :love::surprised:[bild] [bild] [bild] [bild]
Det hände att jag hittade vingar av diverse slag - som tur är inte fågelvingar men insekts-dito, steklar kanske. Eftersom jag ofta liksom "ser" händelser som serierutor i huvet (!) så tänkte jag att katten mumsat på insekten men spottat ut vingarna, pfrt pfrtttt. Så måste även ha skett med de där håriga benen :rofl:
 
Maria T Maria T skrev:
Det hände att jag hittade vingar av diverse slag - som tur är inte fågelvingar men insekts-dito, steklar kanske. Eftersom jag ofta liksom "ser" händelser som serierutor i huvet (!) så tänkte jag att katten mumsat på insekten men spottat ut vingarna, pfrt pfrtttt. Så måste även ha skett med de där håriga benen :rofl:
Det var exakt det jag sa imorse när jag såg benen, fick t.o.m till det ljudet du beskriver när man spottar ut nåt över axeln. :crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
Satt på ballen och katten var med. Skön lirare, vill ha all attention :crysmile:

Bengalkatt ligger på balkongens golv och tittar upp, bredvid någons fot och en sko.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ville dricka ur sambons vattenflaska, fick några söta bilder

Katt försöker dricka från en vit vattenflaska som en person håller, blommönster på flaskan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Katt som sträcker ut sin tass mot en blommig vattenflaska, hållen av en person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
hobbs och 9 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Satt på ballen och katten var med....
AAJJJJ...eller är det nåt jag inte fattar?
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
AAJJJJ...eller är det nåt jag inte fattar?
? Ajjj?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.