Mitt försäkringsbolag har tilldelat mig Bröderna Näslund för att riva och återställa efter en översvämning I källaren. Googlar jag på Entreprenören så hittar jag mestadels ganska negativa omdömen. Är de verkligen så dåliga eller finns det folk här som har goda erfarenheter från dem?
 
Åsa Lund
Ställ frågan till försäkringsbolaget. Det verkar konstigt att en dålig firma föreslås av dem
 
Det gjorde jag, de sade i princip "bry dig inte om en handfull av dåliga recensioner, de har utfört tusentals arbeten för oss". Men man blir ju lite misstänksam när det är så rakt igenom negativt.
 
Åsa Lund
Om de säger så och du är orolig tycker jag att du ska kräva att de bekostar en besiktningsman som kollar när allt är klart.
 
C
S Staffan-N skrev:
Det gjorde jag, de sade i princip "bry dig inte om en handfull av dåliga recensioner, de har utfört tusentals arbeten för oss".
Vet inget om företaget i fråga, men känns det inte bra så fråga FB vilka andra alternativ som finns.
 
  • Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Alternativet är att jag letar reda på en egen entreprenör som gör jobbet, så ersätter FB enligt Näslunds kalkyl. Men det är ju en hel del merjobb att hålla på att jaga hantverkare.
 
S Staffan-N skrev:
Mitt försäkringsbolag har tilldelat mig Bröderna Näslund för att riva och återställa efter en översvämning I källaren. Googlar jag på Entreprenören så hittar jag mestadels ganska negativa omdömen. Är de verkligen så dåliga eller finns det folk här som har goda erfarenheter från dem?

Hej! Undrar hur du gick tillväga i denna fråga? Utförde Bröderna Näslund arbetet och vad blev isåfall resultatet? Är ev. I samma sits med en mindre läcka i avloppsrör i badrum. Har fått från försäkringsbolaget att de ska komma och göra en besiktning men ställde mig samma fråga som du efter att ha läst omdömen.
 
S Sara_88 skrev:
Hej! Undrar hur du gick tillväga i denna fråga? Utförde Bröderna Näslund arbetet och vad blev isåfall resultatet? Är ev. I samma sits med en mindre läcka i avloppsrör i badrum. Har fått från försäkringsbolaget att de ska komma och göra en besiktning men ställde mig samma fråga som du efter att ha läst omdömen.
Efter ett halvår (!) av extremt långsam dialog, där det tog dem månader att svara på enkla frågor över mail, så gav vi helt sonika upp, skickade in asbestanalyser själva och kontantreglerade skadan istället.
 
  • Arg
ulfben och 1 till
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Mitt försäkringsbolag har tilldelat mig Bröderna Näslund för att riva och återställa efter en översvämning I källaren. Googlar jag på Entreprenören så hittar jag mestadels ganska negativa omdömen. Är de verkligen så dåliga eller finns det folk här som har goda erfarenheter från dem?
Kan de möjligtvis vara Länsförsäkringar (LF) som rekommenderade Bröderna Näslund? I så fall finns det kanske vänskapsband där. Jag fick en vattenskada för ett par år sedan och LF rekommenderade BNB. Ett stort misstag. Det var slarv från början till slut. Ett golv fick brytas upp igen och grannen under fick sitt tak förstört då de borrade genom mitt golv. De slutförde inte ens allt jobb, fast de fick betalt av försäkringsbolaget. Jag kontaktade LF och berättade vilket dåligt jobb de gjort, så märkligt att de fortsatte att rekommendera BNB efter det.
 
  • Wow
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Jag har Länsförsäkringens villahem och hos mig aviserade LF Peab och Peab anlitade Hedluns golv i Västerås. Vattenskada som förstörde spånplattor i golvet. LF entreprenörer byte inte de vattenskadade skivor. Lf påstå att de uppsvällda skivor fanns innan vattenskada. Så har man en försäkring hos LF har man ingen alls för dem håller med sina fuskande entreprenörer. Lf roar sig med att terrorisera mig sen jag anmälde skadan. Det finns många som blev och blir lurad av denna bank och försäkring.
Dem känner sig oövervinnlig med sina sätt att undergräva försäkringsvillkor. Jag fattar inte att tillsynsmyndigheter lämnar vanligt folk ut åt dessa bedrägerier. Jag fortsätter att kämpa trots att de flesta drabbade ha gett upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.