Sten eller asfalt ?
Vi har fått en offert på stenläggning som landa på 1500 kr/kvm inkl sten, tillägg för kantsten och andra poster.
Asfalt ca 450 kr/kvm utan kantsten , underarbetet får jag göra själv men avlämning ingår. Grusad uppfart framför hus med växtlighet och staket som behöver stenläggning eller asfaltering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppfart av grus framför en villa med släpvagn parkerad på sidan, diskussion om stenläggning vs asfaltering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Stensättning?
1.500 kr per kvm är det för enbart betongplattor plus läggning?
Schakta ut och hårdgörning ingår det eller?
 
Hur många kvadrat handlar det om?
 
D
S sevenfifty skrev:
Sten eller asfalt ?
Vi har fått en offert på stenläggning som landa på 1500 kr/kvm inkl sten, tillägg för kantsten och andra poster.
Asfalt ca 450 kr/kvm utan kantsten , underarbetet får jag göra själv men avlämning ingår.[bild][bild]
Vi hade en stor trist grus/ogräsuppfart på kanske 200 m2. Vi stod inför samma val som du och tog till slut det något dyrare alternativet med marksten, i vårt fall mest för att jag inte ville få problem att regnvatten skulle ligga kvar i pölar på den täta asfalten eller, ännu värre, rinna mot huset.
 
Jag hade absolut valt asfalt för att slippa underhåll.
 
Marksten är ju helt klart snyggast. Natursten alltså, inte betongblock.
 
Jag gillar gräsarmering... I princip underhållsfritt (om man har robotgräsklippare) annars bara att dra över med gräsklippare lite nu och då...
95263-f4a27c46d7923e7778a99f2f2a6ee648.jpg
 
anders07 anders07 skrev:
Jag gillar gräsarmering... I princip underhållsfritt (om man har robotgräsklippare) annars bara att dra över med gräsklippare lite nu och då...
[bild]
Har också fundera på det men då åker man på samma förarbete som marksten el asfalt va?
 
V Villa1949 skrev:
Har också fundera på det men då åker man på samma förarbete som marksten el asfalt va?
Samma som marksten, ja...
 
En infart med gårdsgrus framför ett hus med vit garageport och solpaneler på taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppfart med gårdsgrus framför gult hus, avgränsat med svarta stolpar, gräs och träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Upplagd yta med gårdsgrus nära en vit garageport och gräs, med hus och fordon i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det fick bli gårdsgrus istället för asfalt eller Sten pga ekonomin
 
  • Gilla
Mnbvcxz och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.