Hej,

Öppnat upp betongvägg i källaren för att sätta in dörr. Nu ser det ut såhär på betonggolvet där väggen stod. Ser det normalt ut? Det jag syftar på är att plattan inte är i ett stycke utan i någon form av block. När huset byggdes måste väl bottenplattan gjutits innan några väggar byggts?! Varför ser det ut som på bilden?

Behöver jag göra något åt detta? När jag sticker ner en mejsel i "fogen" kommer jag ner ca 5cm, sen är det ganska hårt, men inte betonghårt.

Tanken är/var att lägga syllpapp och regla upp för att kunna montera framtida dörrkarm.

Tack på förhand! Mvh Martin

Gammal tegelvägg möter betonggolv med spår av byggarbete och damm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis renoverat stenfundament med synliga betongblock och murbruk, intill trämaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Upprivet golv med synliga betongplattor och murbruk, renoveringsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
R roegmasta skrev:
Hej,

Öppnat upp väggen för att sätta in dörr. Efter att jag rivit ser det ut såhär där väggen stod.
Finns ingen bild bifogad ?
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Finns ingen bild bifogad ?
Jag råkade visst posta innan jag var klar. Nu finns bilder och beskrivning :)
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…

Bästa svaret

Det är inte ovanligt att alla, eller en del väggar står på grundsula en bra bit ned. Sedan gjöts golv i rummen.
 
  • Gilla
Lintto1 och 2 till
  • Laddar…
Tror precis som @hempularen att det är grundsulan du känner där 5cm ned, så kör som du tänkt, på med syllpapp och bygg uppåt.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Det är inte ovanligt att alla, eller en del väggar står på grundsula en bra bit ned. Sedan gjöts golv i rummen.
På så vis, bra. Tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.