Hej! Jag har en ogräsmatta som jag inte får bukt med. Vad ska jag använda för medel för att bli av med det? Mycket olika saker är det som växer och gräset får snart inte alls plats.

Behöver något med lite tryck i tror jag.

Tacksam på tips
 
  • Ojämn gräsmatta med skadade områden och sparsam gräsbeväxtning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du vill använda medel som inte får användas i Sverige så finns det en tråd som du hittar genom att söka på MCPA.

I övrigt finns det inte ens något gräs i förgrunden. Det är öppen jord och ogräs. Har du försökt att så gräs där ens? Om det trivs så dåligt att det inte ens växer där det finns plats så är det något fel på platsen eller jorden. Du måste fixa det först, för om du sprutar något på ogräset så finns det ju inget kvar.
 
  • Gilla
Johan Van Kuyl
  • Laddar…
Bättre att börja från rätt håll: Vad har du försökt med redan?
 
  • Gilla
Johan Van Kuyl
  • Laddar…
halper halper skrev:
Om du vill använda medel som inte får användas i Sverige så finns det en tråd som du hittar genom att söka på MCPA.

I övrigt finns det inte ens något gräs i förgrunden. Det är öppen jord och ogräs. Har du försökt att så gräs där ens? Om det trivs så dåligt att det inte ens växer där det finns plats så är det något fel på platsen eller jorden. Du måste fixa det först, för om du sprutar något på ogräset så finns det ju inget kvar.
Ok, jag ska kolla där, tack. Jo visst växer det gräs där. Jag har sått gräs, men man ser det inte eftersom ogräset har tagit över och tar nästan all näring.
 
A ati skrev:
Bättre att börja från rätt håll: Vad har du försökt med redan?
Jag har inte använt någon bekämpning alls. Fick tipset att så mer gräs och att gödsla.
 
Där är det ingen idé att börja spruta mot ogräs, ser resten ut som på bilden så är det bara och köra roundup och döda allt o börja om på ruta 1
 
  • Gilla
Johan Van Kuyl
  • Laddar…
Istället för att spruta olagligt gifter så
Vad är det för jord?
När sådde du gräset?
Vilken klpphöjd har du på gräsklipparen?
Vad har du gjort gör att ge gräset en bra start?
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.