Goddag!
Går i tankar om att bygga ut huset, bor i ett suterränghus som jag har totalrenoverat.
När jag dränerade så märkte jag att jag hade en skarv i mässing i inkommande vatten. Bytade ut dessa till plast kopplingar.

MEN nu till min fråga, ska gjuta en platta och dessa skarvar kommer nu under den blivande gjutna plattan.
Är det några problem? Eller hur ska man gå till väga? Bifogar en bild:
 
  • Jordvärmeborrning i jord med synlig grundläggningsborr liggandes i grävd schakt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska du bygga ut över inkommande vatten(gäller även el, fiber och andra ledningar) bör du inte ha skarvar under plattan. Du bör ha hel ledning hela vägen från insida befintlig byggnad och ut utanför tillbyggnaden. Det bästa är att förlägga ledningen i ett elrör så det går att byta ut den vid behov. Det där hade jag inte vågat gjuta över.
 
  • Gilla
lordi och 2 till
  • Laddar…
G-83 G-83 skrev:
Ska du bygga ut över inkommande vatten(gäller även el, fiber och andra ledningar) bör du inte ha skarvar under plattan. Du bör ha hel ledning hela vägen från insida befintlig byggnad och ut utanför tillbyggnaden. Det bästa är att förlägga ledningen i ett elrör så det går att byta ut den vid behov. Det där hade jag inte vågat gjuta över.
Tack för svar!
Därför jag frågar här :)
Inte det lättaste att byta ut då den går in under huset och upp i tvättrummet.
Funderat på att bygga in den så man endast gjuter runt om och isolerar in den under kommande golv. Men än så länge bara tankar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.