Vilken typ av spackel ska man använda för att jämna till skarvar och skruvhål i golvspån? Jag ska lägga våtrumsmatta utan golvvärme och fallet är fixat direkt i bjälklaget. Det enda som behövs innan mattläggaren kommer hit är att fixa till skarvar och skruvhål...

// Erik
 
Något cementbaserat golvspackel. Men du lär ju fixa fallet närmast brunnen också, det kan du ju knappast gjort i bjälklaget?
 
Fallet runt golvbrunnen är fixat med flytspackel:)... så bra betyg hade jag inte i träslöjd...
Hela duschdelen är nersänkt en bit nedanför det övriga golvet, så...

Har du nå´t tips om någon speciell prudukt?

// Erik
 
Aha.

Det finns massor av golvspackel. Finja 410 och 430 har jag använt några gånger, och de funkar bra. Tänk på att de brinner rätt snabbt i hinken, så ta ingen fika när du blandat till dem.
 
Duger husfix? Det gäller lokal spackling efter ombyggnad och inte hela golv. Och i o f gäller det inte heller badrum.. :rolleyes:
 
Du får nog skriva vad det gäller i så fall.. Hur tjockt ska du lägga, på vilket underlag och vad ska du ha över?
 
det gäller på golvspån och jag har flyttat på radiatorrör, skrotat bort ett helt toalettrum. Rivit inneväggar och dockat till ett tillbygge. Så lite här och var är det skavanker i golvet. Tex där avloppsrör tidigare var kommer jag såga ut en bit golvspånskiva som jag limmar/skruvar på plats och spacklar jämt.

Nu kommer jag lägga Pergo så på de flesta ställen spelar egentligen inte spacklingen någon större roll men jag tänkte ändå jämna till. Och då är det inte fel att det är ett spackel som tål ett mer känsligt golv i framtiden.
 
Då funkar det säkert precis hur bra som helst med husfix.
 
jon_h skrev:
Då funkar det säkert precis hur bra som helst med husfix.
Tack för svaret !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.