Hej! Är i planeringsstadiet för att byta tak och (troligtvis) installera solceller. Skulle därför bli glad för både smakråd och tankar (helst fakta) kring vilket takmaterial som är bäst att kombinera med just solceller både vid installation och vid drift. Jag väljer mellan matta svarta betongpannor och svart plåttak typ plannja trend. Om jag väljer plåttak Skulle jag då också ta in takutsprånget så mycket det går för att få en mer modern "look" på huset. Tvekar dock på hur snyggt det kommer se ut med tanke på att takstolarna kommer ut i själva tegelväggen. (Bild) Vad tycker du? Alla råd tips och synpunkter är välkomna!

Ett svartvitt tegelhus med svarta garageportar och svart tak, samt en svart kombibil parkerad framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn av ett tegelhus med svart takfot och stuprör intill ett fönster under en ljus himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett nyligen renoverat enplans hus med tegelfasad, nyplanterad trädgård och uteplats med möbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kör på betongpannor. Takutsprånget är där för att skydda väggen, från vatten och smuts o slitage. Minska inte den.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
D dibb skrev:
Kör på betongpannor. Takutsprånget är där för att skydda väggen, från vatten och smuts o slitage. Minska inte den.
Jo det lutar åt det, känns lite smidigare på nåt vis. Slipper bygglov med bara en sån sak
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.