Jag köpte 2 st Hard Head fintandad sågklinga idag.
Tanken var att använda den ena med min Meec Tools 254mm 1800w gersåg, den andra med min Ryobi R18CS cirkelsåg.
Jag är dock osäkert om de verkligen passar, och grabben från Jula support hade ingen aning om det.

Gersåg bladet verkar vara en aningen tjockare 28 vs 24mm än rekommenderad, dessutom är det mindre än 254mm. (250x30x2,8 att vara egsakt)
Cirkelsåg bladet är också tjockare än det jag har just nu, hålet i mitten är större (165x20x2,2)

Kan de fungera trots diskrepansen, eller borde jag helt enkelt lämna de tillbaka?
Tack för era feedback!
 
*Borde nog ligga i verktygsdelen av forumet.

I många fall är 250-254 och 160-165 utbytbara. För olika centrumhålstorlek finns brickor för att reducera hålstorleken, vissa fall levereras de med klingan eller maskinen. Jag är tveksam till att montera ett bredare blad än vad som specats, men specen kan ju å andra sidan vara godtycklig, tar du loss den gamla klingan och provmonterar den nya kan du se om den glappar eller inte.
 
  • Gilla
drbodyjr
  • Laddar…
Batteri-cirkelsågar har ju ofta tunna klingor för att orka bättre, så om du har tjockare är ju risken att den inte orkar ordentligt och/eller drar väldigt mycket batteri.
 
  • Gilla
drbodyjr
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
*Borde nog ligga i verktygsdelen av forumet.

I många fall är 250-254 och 160-165 utbytbara. För olika centrumhålstorlek finns brickor för att reducera hålstorleken, vissa fall levereras de med klingan eller maskinen. Jag är tveksam till att montera ett bredare blad än vad som specats, men specen kan ju å andra sidan vara godtycklig, tar du loss den gamla klingan och provmonterar den nya kan du se om den glappar eller inte.
Har inte hittat verktyg sektionen. Säkert missat det.

Jag ska kolla brickan, tack.
 
e02jr e02jr skrev:
Batteri-cirkelsågar har ju ofta tunna klingor för att orka bättre, så om du har tjockare är ju risken att den inte orkar ordentligt och/eller drar väldigt mycket batteri.
Om det är bara batterin är jag inte så mycket bekymrad. Tack för din feedback.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.