Har i alla år varit kund i Swedbank, jag har inga banklån där eller liknande så använder dem enbart som lönekonto och för att betala räkningar, har även mitt bankkort hos dem.
Jag undrar om det finns billigare alternativ än Swedbank? Tror jag betalar 100kr i månaden för att vara kund där.
Behöver alltså lönekonto, betalkort och app/internetbank för att betala räkningar.
Vad hade ni valt?
 
Kolla Länsförsäkringar.. om jag inte missminner är deras internetbank kostnadsfri. Var nära att byta bank men kom aldrig till skott.
 
richardtenggren
Z Zorn skrev:
Kolla Länsförsäkringar.. om jag inte missminner är deras internetbank kostnadsfri. Var nära att byta bank men kom aldrig till skott.
Kan nog bero på vilket län, här tar de betalt för något i alla fall, men kanske är kortet :)
 
Nja, 175 kr/ år för internetbank, 250 kr betalkort och kreditkort 195 kr på Swedbank.
Så för dig 425 kr/år, du får kolla på nytt.
 
  • Gilla
Simonstahl
  • Laddar…
Skandiabanken. Gratis utan kort.

Coop Medmera MasterCard kreditkort med kickback/bonus, kostar 295 :-/år.
E-giro betalning av skulden varje månad ger 0% räntekostnad.
 
Jag är osäker vad jag betalar idag men jag har idag internetbank, lönekonto, betalkort (ej kreditkort).
 
R Rolle85 skrev:
Jag är osäker vad jag betalar idag men jag har idag internetbank, lönekonto, betalkort (ej kreditkort).
Swedbank, "Nyckelkund för 39 kr/mån (ordinarie pris 52 kr/mån)*"


Länsförsäkringar "Förmåner som Guldkund. Hela Bekväma vardagen, ditt paket för privatekonomi, utan kostnad.
Kostnadsfritt bankkort ingår."

Krav för länsförsäkringar "Starten är att du har din boendeförsäkring hos oss och att du har vår bank som din huvudbank.

Dessutom behöver du ha ett eget sparande på minst 500 kronor per månad (till exempel i fond, ISK), eller ett eget förvaltat kapital/sparkapital på minst 200 000 kronor."
 
Mattias Andreasson Mattias Andreasson skrev:
Swedbank, "Nyckelkund för 39 kr/mån (ordinarie pris 52 kr/mån)*"


Länsförsäkringar "Förmåner som Guldkund. Hela Bekväma vardagen, ditt paket för privatekonomi, utan kostnad.
Kostnadsfritt bankkort ingår."

Krav för länsförsäkringar "Starten är att du har din boendeförsäkring hos oss och att du har vår bank som din huvudbank.

Dessutom behöver du ha ett eget sparande på minst 500 kronor per månad (till exempel i fond, ISK), eller ett eget förvaltat kapital/sparkapital på minst 200 000 kronor."
I nyckelkund ingår även kreditkortet.
 
Enklast är om du själv kollar olika banker, det börjar redan bli virrigt i tråden ( min åsikt) utifrån vad du vill ha för tjänster.
 
Jag är idag kund hos Länsförsäkringar och har huset försäkrat där, samt livförsäkringar osv.

Jag är idag nyckelkund hos Swedbank.
 
Är du nyckelkund bör du hamna på 470 kr/år och då kan du även skaffa ett kreditkort om lusten finns.
 
Kreditkort behöver jag inte
.
Mailade nu Länsforsakringar, tack alla
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.