Hej,
Jag har precis flyttat in i en bostadsrätt och har nu noterat att fogen kring golvbrunnen har nötts/släppt på sina ställen. På ett av ställen har den nötts ner till ett gummiliknande material som jag har svårt att avgöra ifall det är kappan/manschetten eller om det är det vattentäta materialet. Det ser inte ut att vara några skador på detta gummi och det är ca 2x2 mm av det som är synligt. Min första tanke var att jag själv skulle fylla på med ny fog där det släppt, men har blivit lite osäker.

Tror ni att jag kan fylla på med fog själv eller borde jag kontakta någon professionell?

jag kan tillägga att jag har tryckt lätt på metallen för att känna ifall den sviktar och det gör den minimalt vid de ställen där fogen släppt.

tack på förhand!
Mvh
 
  • Rund golvbrunn med silverfärgad ram i beige klinkergolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Välkommen till forumet!

Det vore nog bra med en bild efter att du har tagit bort silen och där man kan se hur det ser ut under plåtkanten med tanke på svikten.

Vet du hur gammalt badrummet är?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Det vore nog bra med en bild efter att du har tagit bort silen och där man kan se hur det ser ut under plåtkanten med tanke på svikten.

Vet du hur gammalt badrummet är?
Tack ska du ha!

Det gjordes ett stambyte 2008 så jag skulle tippa på att inget gjorts sedan dess. Skulle kunna kolla upp det!

Det är endast ca 1cm mellan metallen och gummit så det är svårt att få med på bild. Jag lyste och kollade och det finns fog mellan metall och gummi runt hela. Skickar med en till bild utan sil ifall det kan ge någon ytterligare indikation.

Tack för svar!
 
  • Närbild på golvbrunn utan sil, visar gummitätning mellan metallram och plaströr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Du kan fylla i fog själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.