Hej!
Under delen av väggen till förråd är rutten som man ser på bilden. Vad finns det för sätt jag kan göra?
 
  • Vitmålad trävägg med skador och hål där isoleringsskum syns, ovanför en trägolvplatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slitet vitmålat trähus med fönster med grön karm och skador nertill på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Riv, byt, se till att det som stod framför mot väggen inte ställs tillbaka. Ordna så att regnet inte stänker på däcket upp på väggen, så kommer den nya panelen hålla längre.
 
  • Gilla
Alalsh och 2 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Riv, byt, se till att det som stod framför mot väggen inte ställs tillbaka. Ordna så att regnet inte stänker på däcket upp på väggen, så kommer den nya panelen hålla längre.
I InsidersUnited skrev:
Riv, byt, se till att det som stod framför mot väggen inte ställs tillbaka. Ordna så att regnet inte stänker på däcket upp på väggen, så kommer den nya panelen hålla längre.
Funkar det att kapa under Delen och hur?
 
PeterFalun
  • Gilla
Alalsh
  • Laddar…
På en sådan ny byggnad, förråd/garage? , byter du hela panelen. Mycket mera arbete och marginellt billigare att hålla på med skarvar, men framför allt en sämre lösning. Och sedan åtgärdar du som noterats trall, etc, framför.
Efter fyra decennium som fastighetsägare har jag lärt av egna misstag och att göra saker ordentligt, annars får jag snart åtgärda på nytt.
 
  • Gilla
Alalsh och 1 till
  • Laddar…
Tittade närmare på bilden, du måste göra en annan konstruktion av bärlina till trallen och läggning trall. Som det är nu så kommer det inte fungera.
 
  • Gilla
Alalsh och 2 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Tittade närmare på bilden, du måste göra en annan konstruktion av bärlina till trallen och läggning trall. Som det är nu så kommer det inte fungera.
Kan bara hålla med här.
Glöm inte stänkskydd, och måla inte med plattfärg.
 
  • Gilla
Alalsh
  • Laddar…
Plastfärg/akrylat kan funka om allt annat åtgärdas som plåtar/droppbleck/stänk mm. Trallen kan som sagt inte sitta med en regel/bärlina mot fasaden sådär om fasaden ska kunna hålla över tid.
Olja/grunda noggrant allt ändträ innan målning
 
  • Gilla
Alalsh
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.