M MrDizzy skrev:
På sätt o vis. Han hade två publicister som INTE lyckades få honom att skriva trots förskotts betalnigar, deadlines och allt möjligt. Den tredje fick honom att skriva .... hur då?
Jag har inte den blekaste, men jag gissar på ett humoristiskt sätt :)

Skulle samma metod funka på GRRM och A song of ice and fire?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag har inte den blekaste, men jag gissar på ett humoristiskt sätt :)

Skulle samma metod funka på GRRM och A song of ice and fire?
Publicisten låste in Douglas Adams i ett rum med mat, vatten, en skrivmaskin och en massa papper och INGEN öl samt att han inte fick komma ut före han hade skrivit en hel ny del.
Tydligen var det saknaden av att få gå till puben som utgjorde den stora pressen.
Känns som han skrev in publicisterna som "Vogons" :D :D
 
  • Haha
  • Gilla
Leow och 6 till
  • Laddar…
tommib
Det var kanske inte bara öl han saknade.

Det var en ögonöppnare för mig att inse att Douglas Adams har skrivit manus till flera avsnitt av Dr Snuggles, bl.a. den om floden som försvann.

Han har också senare helt öppet medgivit att han var ordentligt pårökt/hög när han skrev.
 
  • Gilla
  • Haha
Dan_Johansson och 4 till
  • Laddar…
”Bonde tappade lemmen, spillde säd på vägen ”

Gäller att se upp när man kör motorcykel.
Fick hjärtat i halsgropen för några år sedan när jag kommer över ett krön och ser att det ligger spannmål i kurvan framför.

Vanligt förekommande på landet i skördetid.
Försökte googla fram en bild, men den gick inte att dela.

//AA
 
tommib tommib skrev:
Det var kanske inte bara öl han saknade.

Det var en ögonöppnare för mig att inse att Douglas Adams har skrivit manus till flera avsnitt av Dr Snuggles, bl.a. den om floden som försvann.

Han har också senare helt öppet medgivit att han var ordentligt pårökt/hög när han skrev.
Ja...en del Dr Snuggles-fenomen funderade man ju över redan som pôjk. Ett talande paraply med anknäbb, Matilda Järndotter och nån kamel som satt i regnbågslandet och drack te...?
Nån som minns mer?
 
  • Gilla
Leow
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Det var kanske inte bara öl han saknade.

Det var en ögonöppnare för mig att inse att Douglas Adams har skrivit manus till flera avsnitt av Dr Snuggles, bl.a. den om floden som försvann.

Han har också senare helt öppet medgivit att han var ordentligt pårökt/hög när han skrev.
Mm, ingen som sett de programmen efter 7 års ålder kan väl ha haft några tvivel kring den saken ändå så lika bra att erkänna.. :crysmile:
 
tveksamt tveksamt skrev:
Mm, ingen som sett de programmen efter 7 års ålder kan väl ha haft några tvivel kring den saken ändå så lika bra att erkänna.. :crysmile:
är de bara jag som saknar dr Snuggles?
:rofl:
 
Blodsoppen
S saiter skrev:
Bonde tappade lemmen, spillde säd på vägen ”
Så här ska det väl vara?
Att bonden varit på läkarbesök och i journalen stod sedan; vid sädestömmning föll lemen ner och orsakade fraktur på vänster ben.
 
  • Gilla
  • Haha
slurppe99 och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Jag har en gammal bekant som i ungdomen sommarjobbade där bönderna kom och lastade av sin skörd. Hon brukade skämtsamt säga om någon frågade vad hon jobbade med. Jag tar prov på böndernas säd;)
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Z
Ryobi högkvalitativ batteridriven högtryckstvätt, 18V, förlängningsbar till 4 meter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Hank_Ö
  • Laddar…
:surprised:

Virkeskostnaden för denna altan ligger väl i paritet med huskostnaden!

Drönarbild av en stor träaltan under konstruktion intill ett tvåvåningshus med vit fasad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
  • Ledsen
  • Älska
Martin_ och 14 till
  • Laddar…
Del av en flaska med etikett för UNICUM koncentrerad multicleaner och blandningsinstruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
dilemma och 4 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
[bild]
Extra kul att de inte kan bestämma sig för "you and I cum" eller "you no cum".. :crysmile:
 
  • Närbild av etikett med texten "UNOCUM 100" på gul bakgrund
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
hyggabus och 6 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Extra kul att de inte kan bestämma sig för "you and I cum" eller you no cum".. :crysmile:
Jag funderade på om någon skulle läsa texten under också eller om jag skulle behöva ut med den röda grod-dödar-ringen, men du levererar som vanligt :heart:
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
tommib
Violina Violina skrev:
grod-dödar-ringen
:heart:

Känns som att det finns ett meme här....
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.