Hej.
Söker en glasdörr till vår bastu som är låsbar. Den går ut till vårt trädäck/pool och vi vill kunna låsa den då den inte används helst i glas 7x21. Finns en dörr till in till wc/dusch och resten av huset.
Det kan räcka med en "hasp" men helst en med vred.
Mvh//Stefan
 
Kan du inte ta valfri glasdörr till en glasmästare och be dem ta upp ett hål som passar din låslösning ?
 
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Det låter ju som en dröm för en gammal inbrottstjuv som jag!

Skoja bara, så gammal är jag inte. Men vill du verkligen ha öppet mål för tjyvarna?
 
Ingen hjälp med lösning men som jag förstår är det förbjudet att ha någon som helst form av lås på en bastudörr av säkerhetsskäl. Dörren får helt enkelt inte gå i baklås.

Så jag tror att det blir svår att hitta en sådan dörr.

/Krille
 
Düsseldorff
K Krille4 skrev:
Ingen hjälp med lösning men som jag förstår är det förbjudet att ha någon som helst form av lås på en bastudörr av säkerhetsskäl. Dörren får helt enkelt inte gå i baklås.

Så jag tror att det blir svår att hitta en sådan dörr.

/Krille
Det finns två dörrar till bastun. Han vill bara kunna låsa ena, det är ok.

Edit: Eller vänta, puckat av mig, ja det blir svårt att hitta en sån!
 
Düsseldorff
Men du kan ju inte ha en sån dörr som ytterdörr?! Det är ju bokstavligen bara att traska rakt in!
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Men du kan ju inte ha en sån dörr som ytterdörr
Med den inställningen kan man väl gå rakt igenom vilket fönster/glasparti som helst. :rofl: Han får väl sätta en extra slå på insidan av den andra dörren för att stärka skalskyddet. Att de stjäl all bastupanel tror jag är osäkert, men vem vet med virkespriser nuförtiden =)
 
Düsseldorff
I InsidersUnited skrev:
Med den inställningen kan man väl gå rakt igenom vilket fönster/glasparti som helst. :rofl: Han får väl sätta en extra slå på insidan av den andra dörren för att stärka skalskyddet. Att de stjäl all bastupanel tror jag är osäkert, men vem vet med virkespriser nuförtiden =)
Nä han får bara ha en av dörrarna till bastun låsbara.

Edit: Låset på bilden du klistrade in tar ungefär 7 sekunder att öppna.
 
TS efterfrågade en hasp, tror inte att han har några större krav än att stoppa en 5 åring. inte en 45 årig gråtjuv.

Tips: Man kan välja om man vill göra en dörr låsbar eller inte genom att ta ut nyckeln ur låset på samma dörr.
 
  • Haha
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff
Nu behöver vi TS:s input! Ska du stoppa femåringar eller 45-åriga yrkestjuvar?
 
Finns gott om olika lås till glasdörrar. Borde bara vara att gå till en glasmästare och beställa lås och dörr så gör dom en till dig efter hur avancerat lås du vill ha
 
En terrassdörr i glas med konventionellt ASSAlås borde ju vara tillräckligt - samma som jag har vid sidan om min bastu. Behöver inte vara något specialbeställt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.