Jag har skaffat en Gardena robotgräsklippare men har problemet att den inte vill åka in ordentligt i laddstationen. Ibland så dockar den som den ska men nästan varje gång så missar den.
Jag har försökt att förlägga guidekabeln så rakt ut ifrån laddstationen som jag bara kan och har försökt att jämna ut marken under. Marken under är ju lite ojämn men ändå hyfsat slät. Måste den vara jätteslät?
Någon som haft liknande problem?
 
  • Robotgräsklippare på en ojämn gräsmatta vid ett trästaket med högt gräs runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Katten Jansson. Katten Jansson. skrev:
Jag har skaffat en Gardena robotgräsklippare men har problemet att den inte vill åka in ordentligt i laddstationen. Ibland så dockar den som den ska men nästan varje gång så missar den.
Jag har försökt att förlägga guidekabeln så rakt ut ifrån laddstationen som jag bara kan och har försökt att jämna ut marken under. Marken under är ju lite ojämn men ändå hyfsat slät. Måste den vara jätteslät?
Någon som haft liknande problem?
Kolla att begränsningskabeln på högra sidan inte är för nära och att guidekabeln ligger i "fästena" på undersidan av plattan.
 
anders07 anders07 skrev:
Kolla att begränsningskabeln på högra sidan inte är för nära och att guidekabeln ligger i "fästena" på undersidan av plattan.
Begränsningskabeln ligger en liten bit från trärampen du ser till höger. Tror du att signalerna kan störa ut varandra?
 
Katten Jansson. Katten Jansson. skrev:
Begränsningskabeln ligger en liten bit från trärampen du ser till höger. Tror du att signalerna kan störa ut varandra?
Ja kan vara det. Det måste vara minst "korridorbredd" (alltså 60 cm ut) från laddstationen vill jag minnas...
 
  • Gilla
Katten Jansson.
  • Laddar…
Och med den där längden på gräset får du nog plocka fram vanliga gräsklipparen först... :cool:
 
  • Haha
Katten Jansson.
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.