Är på gång att köpa Kap/gersåg. Kan inte riktigt bestämma mig över vilken summa jag vill lägga. Vill givetvis ha en så bra maskin som möjligt men skulle nog möjligtvis bli nöjd med Bosch PCM8S alt Bosch GSM 10S eller Dewalt 707.

Vill alltså lägga ca 2500-4000 kr för sågen. Någon som vet om någon butik med bra erbjudanden?
 
Jag vill också ha en juste kap/germaskin av högsta kvalitet för en billig peng. DW707 eller Metabo KGS255 el liknande för ca 3000 pix skulle smaka fågel... Boscharna är Made in China o Taiwan, så de känns liiite offside.
 
Skulle inte räkna bort boscharna bara för vart de är tillverkade. Kineserna är duktiga på att göra bra grejer om beställaren är villig att betala för det.. Att det tillverkas mycket låg budget prylar där är en annan sak. Har själv en Panasonic skruvdragare av senaste modell som är tillverkad i Kina men jag tycker inte den är sämre för det.

Lite off topic kanske, sorry callel..
 
Har känt på PCM8S och den känns faktiskt helt ok! Men eftersom det är kul med det där lilla extra så sneglar jag på PCM10S men där kändes det som att var klingskyddet lite omständigare att lyfta dessutom vill jag eg inte lägga så mycket pengar.

Har läst flertal trådar här på forumet om de olika sågarna men egentligen har jag inte kunnat se om det finns någon solklar vinnare. Vill som sagt hellst slippa lägga mer än ca 4000:- på gersågen. Är flera månader sedan jag såg en såg till ett bra pris på erbjudande o gersågarna är inte direkt lättprutade i affär.
 
Hej!
Denna säljs löjligt billigt just nu hos Verktygsboden i Borås - 2350 SEK
Finns även en demo för halva det priset.
 
Vilken?

Jag har tittat på deras hemsida men ej sett något erbjudande på någon såg för 2350 däremot DW707 3395:-

Vilken såg är det du syftar på?
 
Metabo KGS 255 - står i rubriken.
De hade köpt in ett parti av Metabos produkter, så den går nog endast att köpa i butiken.
 
Kan startkt rekommendera Bosch PCM8S som en allround såg med bra prestanda. Nu bygger inte jag något hus men för lite kapning/gering då och då så duger den fint. Jag är bara lite irriterad på spånutsuget som inte fungerar med dammsugare. Endast 30-40% försvinner. Men jag skall modda lite med ideer snodda från Festools nya och Bosch GCM8 maskinen. Lite gummiflärpar på rätt ställe skall nog leda dammet rätt.
 
Beställde en GCM8S igår för 4' ink moms, kändes mycket bra och smidig. Sågbänk kommer att bli från Verktygsboden eller Coop. Skall åka förbi Coop imorgon och se vad priset ligger på
 
Köper du en Kellen bänk blir det till att göra en adapterplatta mellan. Boschens fästen är inte raka som på Kellen-bänken. Verktygsbodens bänk har också raka fästen tror jag. Men det är en ganska enkel historia att fixa.

Jag kanske kan ta en bild på min lösning.

Edit: Gäller endast PCM-modellerna.
 
Hålen ÄR paralella på GCM 8S, Men inte på PCM modellen.
Har själv GCM 8S och Kellen bordet och det är bara att bulta dit och köra!!!
 
Jag hetar bara den för 3395´ på verktygsboden
KGS 255
 
Var och kikade på PCM 8 S och den kändes riktigt bra. Men hur är det med vinklarna? Såg ut som att man kunde gera upp till ca 55 gradet när man vred bordet till höger men ca 45 grader när man vred det till vänster. Stämmer det?
 
gadeberg skrev:
Jag hetar bara den för 3395´ på verktygsboden
KGS 255
Hej!

"går nog endast att köpa i butiken" igår fanns endast en kvar...
 
callel skrev:
Var och kikade på PCM 8 S och den kändes riktigt bra. Men hur är det med vinklarna? Såg ut som att man kunde gera upp till ca 55 gradet när man vred bordet till höger men ca 45 grader när man vred det till vänster. Stämmer det?
Såg att Bauhaus hade den för 3195 inklusive ett billigt bord nu under veckan.

 
  • PCM8S+stativ.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.