Hej,

Jag fick tag i nya brytpinnar till åkgräsklipparen, fick isär allting (jag tog nog bort för mycket - nu vet jag tills nästa gång att man inte behöver ta bort hela kullagret). Men nu när jag har satt tillbaka bladet, på samma sätt som det andra bladet sitter (tycker jag) med samma delar, så har jag ett glapp. Jag har provat att vända på brickan som går att vända på för att minska glappet, det gjorde ingen skillnad.

Har jag monterat fel, saknas det någon fel eller är det något som är utslitet? Bulten bottnar i kullagret så det går inte att spänna hårdare. Jag skulle kunna fila bort lite på slutet av bulten kanske, men tänkte kolla här först. :thinking:

edit: Ursäkta jag trodde att filmen skulle bli embedded. Den är på ca 8 meg.
 
C
mattedublin mattedublin skrev:
Bulten bottnar i kullagret så det går inte att spänna hårdare.
Är du säker på att den bottnar och att det inte är en skada på skruven/gängan som gör att det tar stopp?
 
C cpalm skrev:
Är du säker på att den bottnar och att det inte är en skada på skruven/gängan som gör att det tar stopp?
Ja. Men det löste sig - en bricka var felvänd som gjorde att den andra brickan inte låg rätt mot bladet så den fick inte bra kontakt. Nu funkar den igen!
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.