Hej alla kollegor
Jag startade nyligen ett byggföretag Har jag tillstånd att reparera huset(villa) och var kan jag hitta instruktionerna för detta arbete?
Mvh
 
F
pouyan mehdipour pouyan mehdipour skrev:
Hej
Jag har precis startat ett byggföretag Har jag tillstånd att laga lutningen på villagolvet och var hittar jag instruktioner för detta?
Mvh
Att kunna bygga, veta hur man gör och vad man får göra är en av grundförutsättningarna för att driva en byggfirma.
 
  • Haha
pjgb
  • Laddar…
Om du startat ett byggföretag så har du förhoppningsvis redan en del erfarenhet av byggnadsarbete/snickerier.

Specifika moment får du ta på en kombination av din erfarenhet och göra som oss glada amatörer och googla på :)

Elarbeten får du INTE göra utan att vara certifierad, och våtrum/plattsättning brukar kunderna vilja att du är certifierad för också

Tillstånd behöver du inte för vanliga snickararbeten, men du behöver F-skattesedel och allt klart med din firma för att fakturera kunderna och dra av moms, ROT osv.
 
  • Gilla
pouyan mehdipour
  • Laddar…
Kolla på youtube, blir nog bra!
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
wildeside
Känns tryggt att en företagare lär sig yrket på nätet:crysmile:
 
pouyan mehdipour pouyan mehdipour skrev:
Jag startade nyligen ett byggföretag
Vad heter företaget?
 
wildeside
useless useless skrev:
Vad heter företaget?
Ska du anlita dom:surprised::rofl:.
Företaget är säkert inte fullbokade ännu, det är stor sannolikhet att det skrivs om företaget här på BH snart.....
 
Jag tror det kan vara lite språkproblem här.

Jag misstänker att det inte är ett byggföretag som startats, utan ett bygg/renoveringsprojekt.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Beskriv lite mer runt vad som skall göras och hur det ser ut nu.
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Om du startat ett byggföretag så har du förhoppningsvis redan en del erfarenhet av byggnadsarbete/snickerier.

Specifika moment får du ta på en kombination av din erfarenhet och göra som oss glada amatörer och googla på :)

Elarbeten får du INTE göra utan att vara certifierad, och våtrum/plattsättning brukar kunderna vilja att du är certifierad för också

Tillstånd behöver du inte för vanliga snickararbeten, men du behöver F-skattesedel och allt klart med din firma för att fakturera kunderna och dra av moms, ROT osv.
tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.