N
Z Zlatje skrev:
SE4 såklart :cry::sleep:
Underbart.. :cry: här har vi 30 grader inomhus och det enda jag vill är att slå på acn i sovrummet.. men inte med dessa sjuka priser!
 
Magnus E K
Z Zlatje skrev:
yay då hinner man tvätta 1-2 maskiner!
Får köpa en eller ett par extra maskiner så man kan köra parallellt.
 
Magnus E K Magnus E K skrev:
Får köpa en eller ett par extra maskiner så man kan köra parallellt.
Så har vi det.
 
Så sjukt glad att solcellerna har kommit upp till slut. Hade inte klarat mig utan AC och vi tjänar bra på elen vi säljer. Men jag är orolig för vintern. Skulle inte förvåna mig om vi hamnar över 5kr som medel.
 
  • Gilla
Crank och 1 till
  • Laddar…
A Anaii skrev:
Så sjukt glad att solcellerna har kommit upp till slut. Hade inte klarat mig utan AC och vi tjänar bra på elen vi säljer. Men jag är orolig för vintern. Skulle inte förvåna mig om vi hamnar över 5kr som medel.
Har du tibber eller månadsrörligt?
 
Magnus E K Magnus E K skrev:
Lunchdipp imorgon istället, under 1 kr kl 13-15 i både SE3 och 4. Så bara att köra VVB:n då istället för på natten.
Under 1kr innan avgifter ja. Ink det så ser det ut så här (SE3).
Skärmdump av elprisgraf som visar pris på 102 öre per kWh mellan 14:00-15:00 och snittpirs på 296 öre idag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Under 1kr innan avgifter ja. Ink det så ser det ut så här (SE3).
Plus nätavgift.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
V mutalisken skrev:
Har du tibber eller månadsrörligt?
Tibber.

För övrigt var Eon ute och knackade dörr igår. De har visst också börjat med timspot, med högre månadsavgift än tibber och dessutom påslag. Dåligt erbjudande med andra ord, men förväntade mig inget annat av en dörrknackare.
 
A Anaii skrev:
Så sjukt glad att solcellerna har kommit upp till slut. Hade inte klarat mig utan AC och vi tjänar bra på elen vi säljer. Men jag är orolig för vintern. Skulle inte förvåna mig om vi hamnar över 5kr som medel.
vi i SE4 ligger på 413 inkl avgifter de senaste 7 dagarna... Hoppas snarare på under 700 i vinter
 
Magnus E K Magnus E K skrev:
Lunchdipp imorgon istället, under 1 kr kl 13-15 i både SE3 och 4. Så bara att köra VVB:n då istället för på natten.
Hur länge/många gånger per dag kör du VVB? Jag har läst runt lite och vissa kör 4-6h om dagen utspritt på dygnet. Man hade viljat ha att den är igång i princip hela natten sen 2-4h på dagen när det typ alltid är dip. Dvs inget på morgonen eller kvällen.

Ska kontakta en elektriker och se vad för lösning jag kan få på min 290l VVB på 3 fas. En app hade varit guld men vid det här laget kan jag göra det med klassisk timer. Gärna så att man kan ställa in några dagar fram i tiden.
 
Z Zlatje skrev:
Hur länge/många gånger per dag kör du VVB? Jag har läst runt lite och vissa kör 4-6h om dagen utspritt på dygnet. Man hade viljat ha att den är igång i princip hela natten sen 2-4h på dagen när det typ alltid är dip. Dvs inget på morgonen eller kvällen.

Ska kontakta en elektriker och se vad för lösning jag kan få på min 290l VVB på 3 fas. En app hade varit guld men vid det här laget kan jag göra det med klassisk timer. Gärna så att man kan ställa in några dagar fram i tiden.
Jag har en 2kanals shelly kopplad till en kontaktor. 2000 kostade det med material och installation. Kör vvbn på natten. Varmvattnet råcke iaf för ett par duschar och vanligt bruk.
 
Magnus E K
Z Zlatje skrev:
Hur länge/många gånger per dag kör du VVB? Jag har läst runt lite och vissa kör 4-6h om dagen utspritt på dygnet. Man hade viljat ha att den är igång i princip hela natten sen 2-4h på dagen när det typ alltid är dip. Dvs inget på morgonen eller kvällen.

Ska kontakta en elektriker och se vad för lösning jag kan få på min 290l VVB på 3 fas. En app hade varit guld men vid det här laget kan jag göra det med klassisk timer. Gärna så att man kan ställa in några dagar fram i tiden.
Normalt bara en gång, en 30-litersberedare med 1,5 kW effekt så tar bara drygt en timme att "ladda" den. Om jag duschar på förmiddagen och vet att jag kommer duscha igen på kvällen så slår jag på den manuellt efteråt (men detta händer sällan).
 
N
Ser inte ljust ut för er i SE4 imorgon.. :oops:
 
N Novisorisk skrev:
Ser inte ljust ut för er i SE4 imorgon.. :oops:
Jag gick och drog ur allt för det åskar så mycket för tillfället. Passade på att kolla morgondagens priser. Kan nog lika gärna låta allt fortsätta vara urdraget när det åskat klart:crysmile:
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
G GVR4 skrev:
Jag gick och drog ur allt för det åskar så mycket för tillfället. Passade på att kolla morgondagens priser.
Jag gjorde tvärtom, drog igång disk- och tvättmaskin vid fyra när det var dags att gå ut och titta på rådjuren då jag visste att det var hyfsat billigt i natt (om än inte ladda bilen-billigt).

Sen började det blixtra och mullra, därefter öppnade sig skyarna. Får hoppas att åskan är mildare än igår, då var det nog fem strömavbrott på en timme. Men då länge man kan nyttja den billiga elen, så…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.