PatrikJ skrev:
Jag sålde mitt på Stena Metall och fick en sudd för det. Har totalt sålt skrot och kopparrör för 3700:- under husrenoveringen........
Kopparskrot är hardcore har jag hört. Tjuvar gör till och med inbrott och själ sånt skrot.
 
Staffans2000
putte80 skrev:
Hade du nån olja kvar i tanken? Jag ska just sätta igång att såga itur min tank, men har ett par cm olja kvar som jag undrar om man kan elda upp uta på gården i ett oljafat? Någon som gjort detta? Tar det lång tid att elda upp tex 10 liter olja?
Luta tanken mot utloppet till brännaren med stor försiktighet,först lite sedan, lite till under några dagar. på så vis kan du förhåppningsvis elda upp även den sista slattan i tanken med oljebrännaren.
 
jag fick 100liter villaolja av en granne den var lite gulaktig och segare än vanlig diesel men det slog ja i tanken på min bil och ja tyckte den gick bättre på villaoljan än på mackdieseln !

Kanske inget man ska slå i sin nya volvo v70 diesel.
Jag har en Mercedes diesel från 1977 som slit och slängbil.
 
Planerar att slänga ut oljetanken. Det är ingen risk för explosion när man sågar isär den? Har tänkt använda tigersåg eller rondell.
 
H
derfkir skrev:
Planerar att slänga ut oljetanken. Det är ingen risk för explosion när man sågar isär den? Har tänkt använda tigersåg eller rondell.
Sliprondell skulle jag avråda från om tanken står inomhus. Tigersåg är vad som brukar rekommenderas.
I övrigt är jag undrande över varför så många anser att en södersågad tank är skrot. 4mm plåt är väl alltid bra att ha till en villa, plåtarna tar ju ingen plats när man sågat ned tanken.
 
Nog tänker jag i alla fall behålla plåtarna från min ojetank när jag om något år eller så har sågat ner den. 4mm plåt kan som sagt komma väl till pass vid något kommande projekt.
 
Ett kommande projekt, där dessa plåtar kan användas, blir att bygga en insats till öppna spisen i gillestugan.
 
Kan tänka mig en del plåt till en en utomhusgrill tex eller varför inte göra en liten eldstad ute för att elda ris grenar osv
 
jag behöll plåten. ska bli botten till en båt jag och en polare bygger :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.