Ska måla fasaden och har funderingar över Jotun Drygolin pluss. Är det nån som målat med den?

860:- för 10 liter är ju överkomligt.
 
  • En burk Jotun Drygolin Pluss oljefärg med blixtmotiv och produktinformation på etiketten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför inte välja en bra svensk linoljefärg?
 
  • Gilla
Bombus pratorum
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Varför inte välja en bra svensk linoljefärg?
för att jag är en fattiglapp. Dyrare än knark att köpa färg i Sverige.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
D Erikdalarna skrev:
för att jag är en fattiglapp. Dyrare än knark att köpa färg i Sverige.
Jag betvivlar att bra svensk linoljefärg är dyrare per m2 och år.

Innehåller Drygolin överhuvudtaget någon linolja eller är det bara norrmännen som profiterar på 'lin'?
 
F fribygg skrev:
Jag betvivlar att bra svensk linoljefärg är dyrare per m2 och år.

Innehåller Drygolin överhuvudtaget någon linolja eller är det bara norrmännen som profiterar på 'lin'?
Ok. Tack för svar
 
F fribygg skrev:
Innehåller Drygolin överhuvudtaget någon linolja eller är det bara norrmännen som profiterar på 'lin'?
Nja, finns det lin i vaselin?
Sträckolin och krympolin innehåller nog inget lin heller ;)
 
D Dilato skrev:
Nja, finns det lin i vaselin?
Sträckolin och krympolin innehåller nog inget lin heller ;)[/QUOTE
Är väl som i trampolin ungefär;)

Jag handlar hellre färgen av Ovolin, skulle jag nödvändigtvis ha billigare utländsk färg är väl Skovgaard &Frydensberg det naturliga valet eftersom de har linoljefärg
 
Har nyss målat fönster med den. Kändes som en bra färg att jobba med. Torktiden var väg ett dygn eller så.
 
Ulltand Ulltand skrev:
Har nyss målat fönster med den. Kändes som en bra färg att jobba med. Torktiden var väg ett dygn eller så.
Är det inte en vattenbaserad färg?
 
F fribygg skrev:
Är det inte en vattenbaserad färg?
Nope. Jag använde Drygolin Fönster Dörr
 
Ulltand Ulltand skrev:
Nope. Jag använde Drygolin Fönster Dörr
Ok, jag tyckte att du skrev att du använt den färg som TS frågade om
 
D Erikdalarna skrev:
Ska måla fasaden och har funderingar över Jotun Drygolin pluss. Är det nån som målat med den?

860:- för 10 liter är ju överkomligt.
Det är samma färg som Demidekk standard. Det absolut vanligaste färgen på hus i Norge. Säljs inte via vanliga färghandeln i Sverige men Bauhaus har nån parallellimport.
Väljer du Drygolin Nordic Extreme får du Jotuns bästa färg. Med den är nog 50% dyrare.
859 NOK för 9 liter för Drygolin Pluss. Klart värt det. Kraftvask först bara....
 
Såg nu att panelen är grundmålad med akrylat. Så då går de väl inte att måla med oljefärg
 
D Erikdalarna skrev:
Såg nu att panelen är grundmålad med akrylat. Så då går de väl inte att måla med oljefärg
Linoljefärg fäster på det mesta
 
J Jan_G skrev:
Det är samma färg som Demidekk standard. Det absolut vanligaste färgen på hus i Norge. Säljs inte via vanliga färghandeln i Sverige men Bauhaus har nån parallellimport.
Väljer du Drygolin Nordic Extreme får du Jotuns bästa färg. Med den är nog 50% dyrare.
859 NOK för 9 liter för Drygolin Pluss. Klart värt det. Kraftvask först bara....
TS 860kr för 10l verkar väsentligt billigare isåfall
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.