Fulkemisten
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
Det här måste vara en skämttråd eller är det på riktigt ?
Tyvärr inget skämt. Förut möjligen första inlägget där jag var ironisk. Detta framgår ju såklart inte i text vilket jag vet. Därav nästa inlägg av mig i tråden. Intressant att se vad folk tycker...
 
Orientexpressen
Ibland ger man och ger, men får aldrig något tillbaka. Otack är världens lön.
Hade vunnit en massa godispåsar och gav bort till mina grannar (anonymt) och sedan frågade jag en av grannarna om godiset smakade gott och till fick ett argt svar tillbaka att han visste inte att det var jag som gett honnom godiset. Varför bli arg när man frågar, sa inte ens tack.
 
  • Ledsen
  • Wow
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Djävla tönttråd , skaffa dig ett liv!
 
  • Haha
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
jag var ironisk. Detta framgår ju såklart inte i text vilket jag vet.
20/23 som reagerat på första inlägget skrattade, så helt oförmögen att nå fram med ironi i skrift är du inte.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Du skulle fått en kall av mig per halvtimmes jobb, men nu är det så att jag klipper min gräsmatta oftast av alla i kvarteret så det skulle aldrig skett något liknande. Det kan bli några kalla i veckan vid högsäsong för min del.
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
...eller? Det är väl såhär man gör? I alla fall jag. Då får eller bibehåller man en god relation med sin granne. Jag har sedan de 10 år jag bott här hjälpt min granne med otaliga saker och tvärtom. Bärhjälp. Tips. Snöskottning (de har slunga). Hjälp med att byta bromsskivor på hojen. Hjälp med att passa katten och kaninen. Hjälp hjälp hjälp.

Är så trött på alla trådar där en granne har begått TS en "oförrätt". Tror inte ett ögonblick på detta. Samtliga sådana TS har troligen betett sig som ett totalt och ytterligt fisknylle mot sin granne.

Vad har ni för positiva erfarenheter av er granne?
Du har själv svarat på din fråga. Din belöning kommer när din granne senare hjälper dig med något.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Jag trodde alla hade robotklippare nu för tiden. Reser mina grannar bort brukar det räcka med att ta bort eventuella nerfallna grenar och fallfrukt för att inte deras klippare ska fastna.
 
  • Gilla
Kustvägen och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Vänta va? Du har frivilligt klippt grannens gräs utan deras vetskap och undrar nu vilken kompensation du har rätt till? Ingen naturligtvis.
Kanske betala skadestånd *L*
 
Jag skulle blivit skitsur om nån klippt min gräsmatta utan att jag bett om det. Är fortfarande arg på maken som klippte bort delar av vad jag lämnat som blomsteräng.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Ersättning? Far åt helvete!
 
K Kirre2 skrev:
Ersättning? Far åt helvete!
Bra där! Man ska inte behöva läsa för att ha en åsikt. Snart är det val.
 
Hep Hep skrev:
Bra där! Man ska inte behöva läsa för att ha en åsikt. Snart är det val.
Vad har valet med tvångsklippta gräsmattor att göra?
 

Bästa svaret

Inte mycket egentligen - hoppas jag alla fall. Jag tyckte bara att det var lite kul att du (och många andra i tråden) var snabba på att vädra åsikter om TS hemskhet trots att det redan i inlägg två framgick att det var ett skämt. På samma sätt är det nog rätt många som snart kommer rösta efter vad de läst i rubriker på nätet, utan att ha läst in sig på vad partierna faktiskt säger sig vilja göra.
 
  • Gilla
  • Älska
johannord och 7 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Vad har valet med tvångsklippta gräsmattor att göra?
Om man röstar på fel parti så införs tvångsklippning av gräsmattor? Vi riskerar att få statlig övervakning av den planerade Trädgårdsmyndigheten. Dit kan privatpersoner anonymt höra av sig om grannen inte skött gräsklippningen och på så vis få bukt med svartarbeten hos grannar där folk tar emot alkohol i betalning.
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Inte mycket egentligen - hoppas jag alla fall. Jag tyckte bara att det var lite kul att du (och många andra i tråden) var snabba på att vädra åsikter om TS hemskhet trots att det redan i inlägg två framgick att det var ett skämt. På samma sätt är det nog rätt många som snart kommer rösta efter vad de läst i rubriker på nätet, utan att ha läst in sig på vad partierna faktiskt säger sig vilja göra.
Hep Hep skrev:
Inte mycket egentligen - hoppas jag alla fall. Jag tyckte bara att det var lite kul att du (och många andra i tråden) var snabba på att vädra åsikter om TS hemskhet trots att det redan i inlägg två framgick att det var ett skämt. På samma sätt är det nog rätt många som snart kommer rösta efter vad de läst i rubriker på nätet, utan att ha läst in sig på vad partierna faktiskt säger sig vilja göra.
Ah, du tänker så! Ja, erkänner att jag var lite snabb där. Men det var jag som sagt inte ensam om...
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.