G Glenno83 skrev:
Liiiite torr.
Ser ut som att du försökt så gräsmatta i Spanien :D
:crysmile::rofl: Ja gräsmattan har definitivt sett bättre dagar.
 
john68 john68 skrev:
Tycker den är perfekt. Mitt mål varje år att bara dammsuga upp det värsta
Tyvärr vattnar partnern och spiller över på mattan...
:rofl::crysmile: den planen låter bra. Kanske kommer köra på det både på lång och kort sikt. Låter billigt, arbetsbesparande och allmänt gött! Tack för tipset!(y):)
 
  • Gilla
john68
  • Laddar…
Det är ganska tydligt att bilden inte är tagen i Sverige.
 
G gbgustaf skrev:
Det är ganska tydligt att bilden inte är tagen i Sverige.
Varför då?

I kivik för nån vecka sen såg de flesta gräsmattor ut på det viset.

Det är torrt.
 
EMIL Emil EMIL Emil skrev:
:rofl::crysmile: den planen låter bra. Kanske kommer köra på det både på lång och kort sikt. Låter billigt, arbetsbesparande och allmänt gött! Tack för tipset!(y):)
EMIL Emil EMIL Emil skrev:
:rofl::crysmile: den planen låter bra. Kanske kommer köra på det både på lång och kort sikt. Låter billigt, arbetsbesparande och allmänt gött! Tack för tipset!(y):)
På samma sätt som jag välkomnar mossa där den trivs. Mjukt och skönt att gå på:p
 
  • Gilla
EMIL Emil och 1 till
  • Laddar…
De mönstrade plattorna, porten mot gatan... och TS har tidigare skrivit om hus i andra länder.
 
Spelar väl ingen större roll isåfall var i världen gräsmattan befinner sig, den lär ta sig ändå när det börjar regna.
 
  • Gilla
EMIL Emil
  • Laddar…
G gbgustaf skrev:
De mönstrade plattorna, porten mot gatan... och TS har tidigare skrivit om hus i andra länder.
Det enda man kan gå på är att han skrivit om det isåfall. Finns ju massor av sånt i sverige med.

Annars är tillgångasättet samma som i Sverige troligtvis. Vänta in regn och vattna inte med kommunalt nu.
 
  • Gilla
EMIL Emil
  • Laddar…
jag skulle flyttat hinken, spaden och stolarna så gräset kan ta sig. under dom dör det garanterat...
 
  • Gilla
EMIL Emil
  • Laddar…
EMIL Emil EMIL Emil skrev:
Tack för tipsen.
Gräsmattan är en riktig frodig blomsteräng på våren. Antar att det är ängsgräs och vildblommor i den. Ska nog ta och lägga lite gräsfön här och där. Kanske satsar på att göra det på vårkanten då det är lite mindre torrt.
Är det i Sverige så sår du bäst på hösten, då får gräset både höst, vinter ( I södra Sverige) och våren med fukt innan ev torka sätter in. Har du ängsblommor så skulle jag iofs föredra att sätta fler sorter än att sätta gräs.
Om det är utomlands där det är varmt så funkar det antagligen på liknande sätt dvs nysått gräs under en varm och torr sommar mår inte så bra.
 
Tack för tipsen!! Låter som en bra idé att så lite ängsblommor och ängsgrässorter.
Ja det handlar om en gräsmatta i Spanien i detta fall.
 
Vi som gillar gräs bor i en lite regnigare stad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.