Butiken villl ju ha ett någorlunda fullt spann av storlekar när de tar in modellen, så på kanterna blir det gärna liggande. Praktiskt för mig som har storlek 40 och S, kan i princip alltid reafynda.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
R Rkarlsson skrev:
Har bara gjort det med Hoka
Lustigt nog (eftersom det minst sagt går mode i dessa) tror jag det är mycket lättare med sportskor. Det jag pratar om är "vanliga" skinnskor.

L Lutte skrev:
Jag har kört med salomon speedcross 4
Låter toppen, men de når inte upp till den nivån jag skulle använda i "finrummen". Det kanske är jag som är lite halvkonservativ - men vill ha helskinn, helsvart och inga fartränder, synliga logotyper eller "mesh".
 
raveper raveper skrev:
De flesta med andra storlekar verkar ha fattat att Foppas tofflor inte är speciellt snygga och lägger pengarna på något bättre.
Om foppatofflor är snygga kan man naturligtvis ha åsikt om. Men de är väl knappast aktuella för att varken vandra långpromenad med eller stadsvandring eller gå på fina restaurangen med. Men de är väldigt bra att vandra på stranden med och använda som badskor. Dessutom kan man köpa loss dom för några tior på eftersäsong men livslängden är ju inte mycket att hurra för. :(
 
raveper raveper skrev:
De flesta med andra storlekar verkar ha fattat att Foppas tofflor inte är speciellt snygga och lägger pengarna på något bättre.
Jag har storlek 42, skulle aldrig köpa ett par :)
 
L Lutte skrev:
Jag har kört med salomon speedcross 4 i ungefär 4a år och det är en låg terränglöpningssko som jag tycker är helt fantastisk. Ett par håller för mig i ca 12 månader och då används dom flitigt hela tiden.
Bra grepp i skon på alla underlag och så ergonomiska så man får inte ont i fötterna.

Den kan man lätt ha på sig både hemma och på "fest" då den inte skriker sportjanne. Nubtror jag dock nr 4 har utgått och ersatts av nr 5 men det är samma sko.

Edit: dom håller längre än 12 månader men jag anser att skor ska bytas efter ett år då sulan blir uttrampad och jag har väldigt lätt att få ont i fötterna
Synd bara att de är så hiskeligt smala. Kör enbart Altra/Topo nuförtiden, när det kommer till löparskor iaf.
 
Patrik440
C cpalm skrev:
För herrskor tar sedan 42 och 43 slut ganska omgående..
:rofl: De storlekarna växte man ju ur i mellanstadiet..

/Patrik
 
  • Haha
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
T
Har storlek 46 och den storleken är aldrig slutsåld och reas ofta ut!
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har storlek 42, skulle aldrig köpa ett par :)
Du skulle nog vara en sån som passade i ett par.
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Du skulle nog vara en sån som passade i ett par.
Jag må vara snygg. Men ingen passar i foppatofflor :)
 
S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har storlek 42, skulle aldrig köpa ett par :)
Nu har jag lite mer förståelse för ditt behov av att hävda dig här på forumet *styrkekram*
 
  • Haha
  • Gilla
john68 och 3 till
  • Laddar…
E
C cpalm skrev:
Jaså? Vet inte hur många gånger jag ställt den frågan och fått svaret att det inte går att beställa, utan det de har på lagret i butiken är det som finns. Möjligen att de kan ta hem från någon "systerbutik". Det är så klart skillnad på det fåtalet tillverkare som har mer långlivade modeller än en säsong. Men annars får jag för mig att tillverkarna släpper sin t.ex. höstkollektion, butikerna lägger sin beställning och that's it, sen när det är levererat är fabriken igång med nästa säsongs kollektion.

Annars tar jag gärna emot tips på bra tåliga, men lite mer "exklusiva och diskreta" terränggående promenadskor som inte byter modeller hela tiden. Det är den typen av skor som förbrukas snabbast här. Brukar köpa Ecco ibland när de har något vettigt, men är j-vligt trött på att de byter modeller hela tiden. Testade Meindl, men det var skit, de blev helt utslitna på 3 månader.
Kolla på Keen om det är sandalliknande skor du vill ersätta crocs med.
 
Patrik440
raveper raveper skrev:
Du skulle nog vara en sån som passade i ett par.
Ha ha... Tänk dig Anders komma upp ur vinkällare hasandes i sina foppatofflor med en pava Château Pétrus 2017 i ena näven.

:)
 
  • Gilla
john68
  • Laddar…
Tänker mig att han går runt i shorts linne och tofflor
 
  • Gilla
john68 och 1 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Tänker mig att han går runt i shorts linne och tofflor
Jag har faktist shorts på mig. Lite ovanligt jag har det i city då det är big no no. Men på ballen hemma är det fan ok ändå :)

Användarens ben i shorts och sko vid balkongen hemma, informellt klädd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har faktist shorts på mig. Lite ovanligt jag har det i city då det är big no no. Men på ballen hemma är det fan ok ändå :)

[bild]
Fast det är inte OK att kalla balkong för "balle"
Det är "big no no" inte bara i city utan i hela Sverige.
 
  • Gilla
  • Haha
Prodigys och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.