Hej! Nu har frysen börjat strula, verkar inte klara mer än -8 grader (lagt in temperatursensor), men den håller -8.

Har flyttat ut frysen och röjt allt runtom så den har bra ventilation. Rören i bak har inte känts överdrivet varma, fläkten har jag försökt lyssna på om den går igång och det gör den.

Finns det något jag kan göra? Inga konstigheter på bilderna? Den har förvisso 10 år på nacken men hört att denna modell överlag inte strulat för en installatör/reparatör som installerat massor av just dessa i området jag bor.
 
  • Öppen vy av insidan av ett kylaggregat som visar kompressorn, fläktar och kopplingsdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Korriderad anslutning och slitage på kylskåpskomponenter, synligt när kylskåpet är öppet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Provat frosta av?
 
Rickard. Rickard. skrev:
Provat frosta av?
Faktiskt gjort det precis nu som ett sista försök, satt igång den igen och väntar nu på att se hur kall den blir
 
Vad är det för fabrikat?

Går den hela tiden och försöker göra kallt, eller stänger den av sig?

Är det en ren frys? Inte kombinerat med kylskåp?
 
R reta skrev:
Hej! Nu har frysen börjat strula, verkar inte klara mer än -8 grader (lagt in temperatursensor), men den håller -8.

Har flyttat ut frysen och röjt allt runtom så den har bra ventilation. Rören i bak har inte känts överdrivet varma, fläkten har jag försökt lyssna på om den går igång och det gör den.

Finns det något jag kan göra? Inga konstigheter på bilderna? Den har förvisso 10 år på nacken men hört att denna modell överlag inte strulat för en installatör/reparatör som installerat massor av just dessa i området jag bor.
10 år för en Miele är ingenting. Visst det är inte som förr men minst 15 år ska den fixa. Om du inte får ordning på den så kolla med Miele direkt om eventuell goodwill.
 
H hempularen skrev:
Vad är det för fabrikat?

Går den hela tiden och försöker göra kallt, eller stänger den av sig?

Är det en ren frys? Inte kombinerat med kylskåp?
Den går hela tiden skulle jag säga, märker ingen ändring i hur ofta den är på/låter i jämförelse med innan.

ren frys, ej kombo, Miele FN 11827 S / FN 12827 S / FN 12827 S edt/cs (hittar inte modellnr på frysen men manualen jag fått med är för dessa tre)
 
Redigerat:
A
R reta skrev:
Den går hela tiden skulle jag säga, märker ingen ändring i hur ofta den är på/låter i jämförelse med innan.

ren frys, ej kombo, Miele FN 11827 S / FN 12827 S / FN 12827 S edt/cs (hittar inte modellnr på frysen men manualen jag fått med är för dessa tre)
om fläkten går och kompressorn går hela tiden så är det nog en läcka eller tokslut kompressor
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
H
R reta skrev:
Hej! Nu har frysen börjat strula, verkar inte klara mer än -8 grader (lagt in temperatursensor), men den håller -8.

Har flyttat ut frysen och röjt allt runtom så den har bra ventilation. Rören i bak har inte känts överdrivet varma, fläkten har jag försökt lyssna på om den går igång och det gör den.

Finns det något jag kan göra? Inga konstigheter på bilderna? Den har förvisso 10 år på nacken men hört att denna modell överlag inte strulat för en installatör/reparatör som installerat massor av just dessa i området jag bor.
Kontakta Miele, de bör ju veta vad felet är, är det under 10 år så kommer en reparatör ut gratis och en gratis halvtimmas reparation har jag för mig.
 
H HEM2121 skrev:
Kontakta Miele, de bör ju veta vad felet är, är det under 10 år så kommer en reparatör ut gratis och en gratis halvtimmas reparation har jag för mig.
Det är ju om du har betalat för det vid inköpstillfället
 
A
H HEM2121 skrev:
Kontakta Miele, de bör ju veta vad felet är, är det under 10 år så kommer en reparatör ut gratis och en gratis halvtimmas reparation har jag för mig.
Nä man får betala miele priser men om man fått trygghetsbeviset när du köpte den så får du 1000.- i rabatt
 
H
electroluxaren skrev:
Nä man får betala miele priser men om man fått trygghetsbeviset när du köpte den så får du 1000.- i rabatt
Ja, men 1000,00 räcker till det. Använde det förra året.
 
H
Vonelffors Vonelffors skrev:
Det är ju om du har betalat för det vid inköpstillfället
Javisst, är det uträknat, samma med alla produkters garantier, det är inräknat i priset. Här är det ju mer en kvalitetsgaranti och att man vet att man kan få ut en reparatör som felsökning och om tiden räcker, dvs 30 min på plats utan extra kostnad.
 
Verkar inte bli kallare än -3,4 nu efter avfrostning. Kört snabbinfrysning, helt tom och över natten.

Får kontakta Miele men den är mer än 10år. Kanske snarare ta det på Villaförsäkringen?
 
A
R reta skrev:
Verkar inte bli kallare än -3,4 nu efter avfrostning. Kört snabbinfrysning, helt tom och över natten.

Får kontakta Miele men den är mer än 10år. Kanske snarare ta det på Villaförsäkringen?
är den över tio år så gäller inte trygghetsbeviset
 
A
H HEM2121 skrev:
Ja, men 1000,00 räcker till det. Använde det förra året.
räckte till vad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.