Står i stunden att börja måla om huset. Men upptäcker att det finns en hel del olika ”Rödfärger” att välja på, är det rimligtvis någon skillnad, eller är det endast varumärken och priser där efter?
 
nikasp
Norrtull Norrtull skrev:
Står i stunden att börja måla om huset. Men upptäcker att det finns en hel del olika ”Rödfärger” att välja på, är det rimligtvis någon skillnad, eller är det endast varumärken och priser där efter?
Jag köpte en billigare kopia på Bauhaus som jag är klart missnöjd med, drar åt lila. Kör numer endast med äkta Faluröd.
 
Jag sneglar åt Färgberget, men det kanske är dumt då?
 
nikasp
Norrtull Norrtull skrev:
Jag sneglar åt Färgberget, men det kanske är dumt då?
Jag har bara den erfarenheten att parad-dasset jag byggde fick en ful lila ton. Trist när jag lagt ner min själ i det projektet. Ska måla över med Faluröd senare.
 
Inget slår äkta falu. Vet inte om jula säljer för en hyfsad peng fortfarande. Tror jag gav 599:- per 10 liters kruka (y)
 
Kollade nu. Dom har kampanj på äkta falu. 499:- för en kruka. Passa på (y);)
 
  • Gilla
Norrtull
  • Laddar…
Då blir det Jula och den riktiga färgen då (y)
 
  • Gilla
Ohchips
  • Laddar…
Norrtull Norrtull skrev:
Då blir det Jula och den riktiga färgen då (y)
Bra beslut (y)
Vet inte hur länge kampanjen håller på. Men deras vanliga pris utan kampanj på 599:- är ju inte för svettigt heller ändå ;)
 
  • Gilla
Norrtull
  • Laddar…
Slamfärg baserad på rågmjöl är att föredra framför den billiga som ofta är baserad på vetemjöl, mindre risk för svartmögel fläckar på fasaden med rågmjöl i färgen.
gysinge.com säljer sådan slamfärg i många kulörer
 
  • Gilla
Norrtull
  • Laddar…
Med tanke på att slamfärg är väldigt drygt så är priset bra hur eller hur.
 
  • Gilla
Norrtull och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.