N
Vad har era helgpriser legat på senaste månaden? Vad är erat elpris denna helg? Vet inte om det är olika vart i SE3 man bor, men vi bor i Kungsör/Eskilstuna.
 
Om det är att du är imponerad av hur högt det är så stämmer det: ingen billig helg det här. Betalar som mest lite drygt 4:50 idag med nät osv.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
N
halper halper skrev:
Om det är att du är imponerad av hur högt det är så stämmer det: ingen billig helg det här. Betalar som mest lite drygt 4:50 idag med nät osv.
Haha japp. Vårt elavtal gick över till Tibber inatt, och vi har sett att helgerna har legat på minimala priser tidigare. Och nu när vi startat upp vårt avtal så är det skyhögt denna helg.
Funderade på om de använde sig av "lockpriser" på elen för att man ska teckna hos dom och sedan kommer det riktiga priset ifatt när det väl startat.
Men vad bra, då var det bara jag som var lite för misstänksam. 312 öre för oss som dyrast idag, 280 just nu enl deras kurva.
 
N
Tur jag körde en maskin disk och en tvätt inatt när det låg på 40 öre..
 
  • Gilla
Mbridgestream
  • Laddar…
N Novisorisk skrev:
Tur jag körde en maskin disk och en tvätt inatt när det låg på 40 öre..
Tur att du har nattpriser på 40 öre... 400-500 här :( får vända kalsongerna ut och in nu!
 
Sol och vindstilla idag. Finland stänger sin kk
Imorgon ska det blåsa lite så då blir det nog bättre.
 
  • Gilla
Novisorisk
  • Laddar…
N
Z Zlatje skrev:
Tur att du har nattpriser på 40 öre... 400-500 här :( får vända kalsongerna ut och in nu!
Fy fasen! :cry: vilket elområde?
 
Z Zlatje skrev:
Tur att du har nattpriser på 40 öre... 400-500 här :( får vända kalsongerna ut och in nu!
Du kan inte ha många kalsonger. De var ju 0,5öre för nån dag sen:p
 
Läste att det är på grund av värmebölja och utnyttjande av AC i Europa som gör att det är dyrt med el just nu.

Jag blir dock ganska orolig när det har varit uppe på 5kr kWh. Hur blir det i vinter? Jag kommer ha 4 månader med ca förbrukning 12.000kWh.

Mitt bundna avtal har precis gått över till rörligt.
 
N
L Lustig skrev:
Läste att det är på grund av värmebölja och utnyttjande av AC i Europa som gör att det är dyrt med el just nu.

Jag blir dock ganska orolig när det har varit uppe på 5kr kWh. Hur blir det i vinter? Jag kommer ha 4 månader med ca förbrukning 12.000kWh.

Mitt bundna avtal har precis gått över till rörligt.
Jaha oj, där ser man :/
Vi är också oroliga för extrema vinterpriser.. vår årsförbrukning ligger på ca 23 000 kWh.
Du borde lägga om till timpris, och inte ha rörligt under vintern. Nu natten mellan lör-sön kommer priset ligga på 350 öre..... :oops: och ända upp till 400 under dagen. Snittpris 296..
 
Magnus E K
Lunchdipp imorgon istället, under 1 kr kl 13-15 i både SE3 och 4. Så bara att köra VVB:n då istället för på natten.
 
  • Gilla
Novisorisk
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Lunchdipp imorgon istället, under 1 kr kl 13-15 i både SE3 och 4. Så bara att köra VVB:n då istället för på natten.
yay då hinner man tvätta 1-2 maskiner!
 
N Novisorisk skrev:
Fy fasen! :cry: vilket elområde?
SE4 såklart :cry::sleep:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.