T
X xLnT skrev:
Jag beställde dessa ([länk]) för 159:-/st
Hur ska man resonera kring att ljuskällan inte går att byta utan att man får byta armaturen när den går sönder? Eller de ska hålla så pass länge att det inte är något att tänka på.

Vet inte vad jag ska sätta på vår vind:
- LED-armatur med integrerad ljuskälla
- LED-armatur där ljuskällan går att byta
- Gallerarmatur
- Vanlig Klotlampa (från Jula exempelvis).
 
R
T Tobbe_G skrev:
Hur ska man resonera kring att ljuskällan inte går att byta utan att man får byta armaturen när den går sönder? Eller de ska hålla så pass länge att det inte är något att tänka på.

Vet inte vad jag ska sätta på vår vind:
- LED-armatur med integrerad ljuskälla
- LED-armatur som går att byta
- Gallerarmatur
- Vanlig Klotlampa (från Jula exempelvis).
Jag skulle aldrig sätta upp något där ljuskällan inte går att byta om det inte är ett absolut måste på grund av exempelvis design.
 
T Tobbe_G skrev:
Hur ska man resonera kring att ljuskällan inte går att byta utan att man får byta armaturen när den går sönder? Eller de ska hålla så pass länge att det inte är något att tänka på.

Vet inte vad jag ska sätta på vår vind:
- LED-armatur med integrerad ljuskälla
- LED-armatur där ljuskällan går att byta
- Gallerarmatur
- Vanlig Klotlampa (från Jula exempelvis).
Jag köpte LED-armatur och satte upp på kallvinden. Känns som de håller länge. Hej noga problem att lossa och byta armaturen känner jag.
 
T
M mattias_75 skrev:
Hittade billiga Led-armaturer på Byggmax,[länk]. Satte upp 6x18W , blev mycket bra belysning.
Hej! Blev det integrerad LED-armatur istället för LED-lysrör som du funderade på från Bauhaus i ditt första inlägg? Medvetet val att köra på integrerad armatur?

Det mesta på marknaden verkar ju vara integrerad armatur. Tack för svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.