Hej!

Är det någon som har erfarenheter av dessa firmor, vi håller på och diskuterar husförslag och pris med bägge. Så alla erfarenheter är av glädje, vi skall bygga i Gbg området.

Gärna kostnader om ni vill dela med er.

 
Hej,
kan tyvärr bara säga att vi fick ett mkt ljummet intryck och bemötande av Sävsjö (i Sisjön Gbg). Vi var först intresserade av en tomt de hade till salu, med ett av deras hus på, men vi föll inte riktigt för den tomten. Vi köpte en annan tomt, som vi kunde välja vilken huslev vi ville, och begärde då lite olika förslag efter vad vi hade bygglov till. Efter 2månader hörde vi av oss igen, då vi fortfarande inte hade fått ngt förslag, och säljaren lovade att kontakta oss inom en vecka. Efter ytterligare 3veckor hade ingen hört av sig, så då ringde jag och talade om att vi inte längre var intresserade av att köpa hus hos dem, och tyvärr för dem, eftersom vi har en mkt hög budget att välja hus för.

Lycka till
 
Vi blev dåligt bemötta av Sävsjö Trähus och valde bort dem direkt efter första mötet. Trivselhus valde vi bort eftersom de inte erbjuder totalentreprenad som vi ville ha. Vi valde Hem1 (www.hem1.se) istället. De hade flexibiliteten vi efterlyste. Vårt hus levereras i slutet av oktober. :)
 
Vi påbörjade ett bygge med Sävsjö trähus utanför Göteborg men har blivit tvugna att avbryta då de inte var seriösa. De kunde inte ens upprätta en betalningsplan. I slutändan visade det sig att det inte fanns papper på något alls. Alla uppgifter som vi hade fått var bara luftkalkyler utan förankring i verkligheten - mycket bittert! Mitt tips - välj någon annan firma i Göteborgs området.
 
Vi hade samma problem med Sävsjö i Täby/Stockholm. Tittade på tomt och blev lovade ett husförslag, men något förslag dök aldrig upp. Trots flera påringningar hörde de aldrig av sig.
 
2+2 skrev:
Vi hade samma problem med Sävsjö i Täby/Stockholm. Tittade på tomt och blev lovade ett husförslag, men något förslag dök aldrig upp. Trots flera påringningar hörde de aldrig av sig.
Jag har relativt goda erfarenheter av Sävjö Trähus i Stockholm (söderkontoret). Nu valde vi i och för sig en annan leverantör, men priset vi fick ifrån Sävsjö var bättre än jag trodde.
 
bark skrev:
Hej!
Är det någon som har erfarenheter av dessa firmor, vi håller på och diskuterar husförslag och pris med bägge. Så alla erfarenheter är av glädje, vi skall bygga i Gbg området.
Är det bara dessa firmor ni pratar med? Jag tycker att det känns som om dessa två husföretag har lite olika utgångsstandard. Inte för att Trivselhus är direkt dåliga, men Sävsjö Trähus är i sitt grundutförande avsevärt bättre.
 
G
Dom kan väl kopiera vilket hus som helst men jag tror ju inte att du kan få ett stenhus för samma pris som ett i trä men skiljer det inte så mycket i pengar så hade jag inte tvekat på att bygga ett i sten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.