Hej ska lägga isolerskivor (pir) på kall betong sedan xps golvvärmeskivor och parkettgolv flytande. Kollat med isoleringstillverkaren och kombinationen ska enl. dem fungera.

MEN. Har flytspacklat, men inte hundra procent jämnt. Körde senast med en typ för 2mm skikt, men det skiljer ännu en till två mm. på vissa delar och jag vill inte ge mig an fler tunna skikt.

Så till saken. Jag vill ha något i stil med kakelfix eller handspackel att bre på med tandspackel så att jag kan säkerställa att alla delar av isolerskivorna ligger stilla mot betongen och jämnt mot varandra.

Något tips på något enkelt och gärna billigt att använda. Skivorna är alumuniumbeklädda och jag vet att aluminium kan reagera med vissa kemikalier. Skivorna behöver inte limmas fast, endast få ett jämnt underlag, dock kan det säkert vara ett plus om de också limmar.

Jag funderar kring gipsbruk, kakelfix eller bara vanligt lätt handspackel. Någon som har något tips?

Tack på förhand!
 
Kan tillägga att jag också övervägt polytarenskum av typen stenlim, då jag vet att det fäster mot aluminium. Bara orolig att det fortsätter expandera när isolerskivan är lagt så att den lyfter den och så att den blir sned.

Också byggmax bygglim vet jag fäster, men riskerar kanske bli en väl hög åtgång av limtuber.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.