B bighenk skrev:
Är i full rulle med att måla pelarna nu innan jag börjar montera upp dom. Men stött på en fundering. Är de lönt att måla takbalkarna också med grundfärg & täckfärg eller är de slöseri med pengar när de ändå ligger under plåttaket? Kommer ju inte vara någon råspont på taket. blir plåten troligen direkt på takbalkarna.
Ska du inte ha nått kondensskydd? Då kommer det att bli blött under taket vid vissa förhållanden och då kan det absolut vara bra med färg på bjälkarna.
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
D dennis_f skrev:
Ska du inte ha nått kondensskydd? Då kommer det att bli blött under taket vid vissa förhållanden och då kan det absolut vara bra med färg på bjälkarna.
Kan absolut montera upp ett kondenskydd men funkar de när taket har en sådan låg lutning? Om jag då har kondensskydd då är målningen överflödig ?
 
B bighenk skrev:
Kan absolut montera upp ett kondenskydd men funkar de när taket har en sådan låg lutning? Om jag då har kondensskydd då är målningen överflödig ?
B bighenk skrev:
Kan absolut montera upp ett kondenskydd men funkar de när taket har en sådan låg lutning? Om jag då har kondensskydd då är målningen överflödig ?
Lutningen vet jag inte hur stor den måste vara men plåttak har ju en minsta lutning och håller du den borde ju kondensskyddet fungera som tänkt också.
Jag målar inte bjälkar som är under kondensskyddat tak iaf och de jag satte upp här hemma för 5 år sedan ser ut som nya :)
 
D dennis_f skrev:
Lutningen vet jag inte hur stor den måste vara men plåttak har ju en minsta lutning och håller du den borde ju kondensskyddet fungera som tänkt också.
Jag målar inte bjälkar som är under kondensskyddat tak iaf och de jag satte upp här hemma för 5 år sedan ser ut som nya :)
Lutningen är ca 2 grader. Men kommer beställa fulla längder av plåttaket och överlappa dubbla rännor så kapilärsuget inte ska fara runt. Inte idealt men skulle se tokigt ut på något annat sätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.