Jag ska skruva till den svenska elförsörjningen då den är totalt felgängad.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Optimal prestanda i kompakt storlek! Perfekt nu är vi ska platsbygga förvaring under trappen (som är både sned, vind och harmärkliga vinklar!).
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Nästa projekt är hängränna på andra sidan "gammelhuset". Första sidan gjorde jag förra året. Många rännkrokar blir det, och att stå på stege och köra skruvdragare med 1 hand kräver en skruvdragare som inte väger för mycket. Ser fram emot en Ryobi R12SD.
 
Mitt och min mans nästa projekt är att färdigställa vår nya maskinhall och stall. Då är en kompakt skruvdragare ovärderlig och kommer bli välanvänd :)
 
Min nästa projekt är att bygga ikea möbler så denna ryobi skruvdragare skulla passa perfekt med en sexkants bits.
 
Mitt kommande projekt är att hjälpa dotter och svärson att bygga ihop 2 befintliga trädäck till ett L-format. Det blir samtidigt en skola då de aldrig byggt något större än IKEA möbler och ett vindskydd. Skall försöka hålla i mig lite och visa hur man gör, men inte göra allt...
Svärsonen behöver en riktig skruvdragare.
 
Nästa projekt är att renovera vardagsrummet till höstens mörker. OSB och gips ska upp och då underlättar det med en skruvdragare.
//Jan
 
Mitt nästa lilla projekt är att bygga om en fin gammal utdragssoffa till en dubbelsäng. Eftersom det ska vara tjocka skumgummimadrasser i sängen måste jag göra en kraftig ribbotten. Till det har jag valt gamla brädor, återvunna från två stora platsbyggda köksskåp från slutet på 1800-talet. Tyvärr rev vi ut skåpen när vi flyttade in i huset för 40 år sedan, men förstod inte bättre då. Brädorna är därför av otroligt tätvuxen furu. För att höja sängbotten ska jag undertill sätta några tjocka reglar tvärs över. Allt detta gör att min gamla lilla skruvdragare inte orkar, utan jag blir tvungen att efterdra den sista biten för hand med en torx-skruvdragare. En ny stark borrskruvdragare skulle därför sitta helt perfekt för en 75-årig tant!
 
Står i startgropen till att bygga ut våra altan. Med en dotter som tycker att det är roligt att vara med och hjälpa till så hade en ny borrskruvdragare varit perfekt, så kan jag få använda en av dom och kanske bli klar med altanen innan snön kommer
 
Jag och min fru är två unga människor som tröttnat helt på den allmänna hetsen som råder inom vår generation, så vi har valt att göra det stora steget att köpa en gård lite mer avskiljt från storstäderna (mitt mellan Enköping och Uppsala)! Hösten kommer att cirkulera mycket kring förberedelserna för vårt blivande hus, men kanske främst bygge utav bättre hägn och rediga småhus till våra djur inför vintern. Vi har får, höns, ankor, kaniner, vaktlar och hundar på gården och bor själva tillfälligt i en byggbod.
Tror att en ny borrskruvdragare skulle underlätta otroligt mycket för oss framöver!

Skickar med en fantastisk bild tagen från stallet på vår tomt i vårt lilla paradis vid slutet av regnbågen.
 
  • Dubbel regnbåge över en öppen äng med skogsbryn och mörka moln i bakgrunden.
U
Då var tävlingen avslutad. Tack för alla fina motiveringar, så kul att läsa om alla projekt
Vi har gått igenom alla bidrag och den lyckliga vinnaren är:
- inlägg #8 av @Visan i mitt liv :). Stort grattis!
Vinsten kommer att skickas till dig.

Önskar alla en fortsatt härlig fredag, en ny tävling kommer upp inom kort!
 
  • Älska
Visan i mitt liv
  • Laddar…
U Ulrika M Moser skrev:
Då var tävlingen avslutad. Tack för alla fina motiveringar, så kul att läsa om alla projekt
Vi har gått igenom alla bidrag och den lyckliga vinnaren är:
- inlägg #8 av @Visan i mitt liv :). Stort grattis!
Vinsten kommer att skickas till dig.

Önskar alla en fortsatt härlig fredag, en ny tävling kommer upp inom kort!
Åh vilken underbar nyhet på en fredag såhär! Tusen tack!
 
  • Gilla
  • Älska
louiehartman och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.