Vi ska renovera två badrum i vårt hus samtidigt och kommer då stå utan toalett och dusch i uppemot 6 veckor.

hur löser man det? Byggbod på tomten? Men behövs inte avlopp då? Kan man på ngt sätt använda det befintliga avloppet? Lite lost här.

vill inte ha slamtoalett…
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

Det finns något som heter skogstoa som fungerar som tillfällig toalett.

Utedusch och dusch på jobb, gym etc.?
 
Har du golvbrunn i tvättstugan eller annat rum så tror jag att det går att skapa en lösning med en toalettstol tillfälligt monterad över denna.
(Det diskuterades när vi skulle renovera men vi hittde annan lösning så jag har inte sett det i verkligheten)

Duscha kan ni kanske göra på jobbet eller hos grannar/vänner
/M
 
Om du har en spolbrunn strax utanför fasaden är det 'lätt' att sätta en hyrd byggbod med önskade faciliteter på tomten och ansluta avloppet till spolbrunnen
 
T
Ställ en duschkabin i tvättstugan?
 
JanneJanne123
wildeside
L Lillahel skrev:
Vi ska renovera två badrum i vårt hus samtidigt och kommer då stå utan toalett och dusch i uppemot 6 veckor.

hur löser man det? Byggbod på tomten? Men behövs inte avlopp då? Kan man på ngt sätt använda det befintliga avloppet? Lite lost här.

vill inte ha slamtoalett…
Har du en spolbrunn på tomten till befintligt avlopp så kan du hyra en byggbod och koppla avloppet till spolbrunnen.
Vatten kan du ansluta med en 1/2" slang till boden tex från vatten utkastare på utsidan av huset om dom ska jobba den kalla perioden så är det bara att isolera slangen och stoppa i en värmekabel.
Har du pratat med byggarna om dom verkligen behöver en bod med dusch?.
 
JanneJanne123
Jag tror inte det är byggarna som vill duscha utan TS.
 
  • Gilla
wildeside
  • Laddar…
wildeside
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Jag tror inte det är byggarna som vill duscha utan TS.
:crysmile: kanske ska läsa noggrannare i framtiden, men samma förslag på lösning fungerar för TS med.:cool:
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Jag använde utedasset och hämtade vatten vid vattentornet när vi var utan två månader. Bybastun och havet för tvagning. Skönt att jag bodde själv då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.