Hej, Är det någon som har lyckas köpa en Husqvarna 430x. Har bokat en i Maj men inte fått någon ännu.
 
M mickepet91 skrev:
Hej, Är det någon som har lyckas köpa en Husqvarna 430x. Har bokat en i Maj men inte fått någon ännu.
Hej!

bokade en 310 i april med leverans i början maj, har fått den framflyttad varje månad och senaste budet var i 21 september.

Extremt dåligt skött av Husqvarna som inte verkar ha någon som helst koll på sin försörjningskedja. Klipparen tillverkas i kina och att då komma till återförsäljaren samma dag som den skulle levereras och meddela att den blir ytterligare en månad försenad gång på gång är uruselt.
 
Mig veterligen tillverkas klipparna i Husqvarnas fabrik i England och ev. Polen/Tjeckien.
Sedan lär individuella komponenter komma från olika världsdelar.

Försenade leveranser slår hårt mot återförsäljarna, såg att Gardenas firma för reservdelshantering, Hyrep i Trelleborg gick i konkurs förra veckan. Utan att veta, tror jag att utebliven robotförsäljning, installation och service har knäckt företaget.
 
 
E etompau skrev:
Mig veterligen tillverkas klipparna i Husqvarnas fabrik i England och ev. Polen/Tjeckien.
Sedan lär individuella komponenter komma från olika världsdelar.

Försenade leveranser slår hårt mot återförsäljarna, såg att Gardenas firma för reservdelshantering, Hyrep i Trelleborg gick i konkurs förra veckan. Utan att veta, tror jag att utebliven robotförsäljning, installation och service har knäckt företaget.
mycket möjligt, det var återförsäljaren som fått info från husqvarna om att klipparna satt fast i kina, men det kan så klart vara en missuppfattning från deras sida. Samtidigt har VD'n gått ut och meddelat att fokus ligger på proffssegmentet (numera låst di artikel) så det spelar säkert också in...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.