Nu har jag äntligen bestämt mig för induktion, men vilken häll ska man välja? På många hällar så tycker jag att "plattorna" är lite märkligt placerade. Ofta (särskilt stora plattan nere till vänster) ligger de nära ytterkanten på hällen. Jag tror det är svårt att få plats med stekgrytan och andra stora kastruller samtidigt. HAr man sedan en metallram runt hällen så kan ju inte en större gryta smyga utanför kanten.

Känner någon igen problemet?

Hittade då ovan nämnda häll från Husqvarna och därmed verkar mitt problem vara löst. http://www.tretti.se/qhc7505

Här är hela hällen (fast uppdelad i 4 lika stora zoner) "induktionerad" (hm, säger man så), men som vid all induktion så hettas bara ytan under kastrullen upp. Man verkar alltså kunna placera grytan var man vill, det kallas för "variabla zoner".

Vill bara höra om någon provat denna eller hört något, den är egentligen alldeles för dyr för min skrala kassa.... Eller finns det annan häll med liknande funktion?
 
Vi har haft en sådan en månad nu och är helnöjda. Det är inga problem att få plats med flera stora grytor samtidigt och den är väldigt snabb. Stor fördel med likadana zoner ( storlek och effekt).
 
Ofta (särskilt stora plattan nere till vänster) ligger de nära ytterkanten på hällen. Jag tror det är svårt att få plats med stekgrytan och andra stora kastruller samtidigt. HAr man sedan en metallram runt hällen så kan ju inte en större gryta smyga utanför kanten.
Vi har en Husqvaran induktion sen 4 år tillbaka, det ända som är mindre bra är just det du skriver här Ram och placering av stora zonen.
Annars är den kanon, så hade definitivt köpt den.


/M
 
Tack för era kommenarer:). Då verkar det som om jag har tänkt rätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.