TRJBerg
H hempularen skrev:
Men arbetet är ju inte (rätt) utfört om inte redovisning mot Skatteverket sker i tid.
Fast, rent juridiskt, kan kanske underlåtenheten när det gäller redovisning till Skatteverket ses som inte ingå i arbetet.
 
Varför skulle det inte göra det? Om det har avtalats att det skall dras av ROT på jobbet, så är anmälan från hantverkaren till skatteverket en självklar del av avtalet. Och lika viktig som att väggen som byggs är rak.
 
  • Gilla
Frunihuset20 och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Det är alltid privatpersonen som blir skyldig att betala Skatteverket. De lusläser inte avtal mellan privatpersoner och företag.

Privatpersonen får sedan stämma företaget i tingsrätten på beloppet. Kostar pengar och energi, men så är det. Tyvärr.
 
Vad ska betalas till skatteverket?
 
Hemmakatten
yonna yonna skrev:
Jag har i dagarna också fått besked från skatteverket om nekat Rotavdrag pga leverantörens försenade inlämning. Räknar krasst med att jag inte behöver betala men vi får se - är leverantör jag anlitar årligen.
Har du nu i augusti!! fått besked om att förra årets Rotavdrag inte beviljats!?! Låter tokigt.
 
Hemmakatten
D Daniel 109 skrev:
Vad ska betalas till skatteverket?
Ursäkta. Mitt inlägg var rena rappakaljan, jan inte skylla på annat än att jag är sjuk, har feber och att det blev helt fel. Tyvärr går det inte att ta bort inlägget.
 
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Ursäkta. Mitt inlägg var rena rappakaljan, jan inte skylla på annat än att jag är sjuk, har feber och att det blev helt fel. Tyvärr går det inte att ta bort inlägget.
Du kan radera innehållet.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.