J jonu skrev:
Hej,
Vill ni återinföra fastighetsskatten?
Nope!
 
  • Gilla
twoody och 3 till
  • Laddar…
Nej, den saknade legitimitet.
 
  • Gilla
erikjakan och 4 till
  • Laddar…

Bästa svaret

J jonu skrev:
Hej,
Vill ni återinföra fastighetsskatten?
Från Kristdemokraterna är det ett tydligt NEJ
 
  • Gilla
erikjakan och 2 till
  • Laddar…
Nej.
 
  • Gilla
jonu och 1 till
  • Laddar…
J jonu skrev:
Hej,
Vill ni återinföra fastighetsskatten?
Sverigedemokraterna säger absolut nej till återinförande av fastighetsskatten!
 
  • Gilla
HM2020 och 3 till
  • Laddar…
Undrar hur S och Mp tänker i denna fråga?
 
  • Gilla
jonu
  • Laddar…
Intressant att S+V lyser med sin frånvaro i denna tråd, troligen pga av deras inre motsättningar i blocket mellan C och V.
 
MultiMan
@mutalisken Och Peter Hultqvist skulle aldrig medverka till ett svenskt NATO-medlemsskap.

När verkligheten knackar på dörren måste man öppna till sist.
 
  • Gilla
erikjakan och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Tråden är fyra år gammal, så vi kan väl konstatera att Fastighetsskatten inte kom tillbaks den här mandatperioden, trots att S och V inte svarade för 4 år sen.
 
  • Gilla
  • Haha
jocke31 och 4 till
  • Laddar…
MultiMan
Jag tror en återkomst är oundviklig förr eller senare, men klart är att chansen är bra mycket större med S vid makten än M. Inget parti kommer erkänna tankar om återinförande innan ett val. Oavsett hur gammal tråden är (vilket jag redan uppmärksammat).

S behöver bl a V för att behålla den deras älskade makt och under Dadgostar har de blivit bra mycket mer aggressiva i sina krav.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...aterna-vill-inte-aterinfora-fastighetsskatten

"Samtidigt kräver Vänsterpartiet en ny fastighetsskatt. Även den tidigare regeringspartnern Miljöpartiet vill se fler kapitalskatter, däribland på en del fastigheter. Flera av socialdemokraternas partidistrikt vill att partiet går till val på att återinföra skatten och LO vill se en ny fastighetskatt.

– Jag tycker nog att vi har visat de senaste åtta åren att vi inte kommer att återinföra den gamla fastighetsskatten.

SR: Men kan du lova att ni inte kommer att röra beskattningen på fastigheter under de kommande fyra åren?

– Vi socialdemokrater kommer inte att gå till val på att återinföra någon fastighetsskatt.


– Jag vet vad jag tycker i den här frågan så det är ingen tveksamhet. Men om jag börjar ställa upp massa röda linjer, i högst relevanta frågor, då riskerar jag att ytterligare skapa låsningar efter valet när vi riskerar att ha ett väldigt osäkert parlamentariskt läge."
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
M
Vi vet ju från de senaste åren att S går med på precis vad som helst bara för att få behålla makten och det finns saker som skaver klart mer än en höjd skatt för dem.

V vill ju även införa en mijonärsskatt som likt den gamla skrotade förmögenhetsskatten även skall räknas på värdet av fastigheter så det blir en extra fastighetsskatt om den införs.
 
  • Gilla
erikjakan och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
Men finns det en majoritet för återinförd fastighetsskatt, ens om man tycker S går med på vad som helst?
 
M
Fairlane Fairlane skrev:
Men finns det en majoritet för återinförd fastighetsskatt, ens om man tycker S går med på vad som helst?
Så länge det finns partier som anser att agg mot andra partier övertrumfar alla sakfrågor så kan ju resultatet bli precis vad som helst.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.