Hej, var inne på Bauhaus för att hitta en skyddskåpa för mina nya led spotlights, det jag hittade var en mindre hink, ca 4x4x3dm. Jag gick och frågade och hon vid informationsbordet sa bara att det är så alla är, men det känns väldigt för stort.

Det jag ska sätta upp är några stycket 12v 7w led spotlights. Hur mycket luft behöver dessa på ett ungefär runt sig? Behöver man ha någon plastlåda eller räcker det med att göra hål i isoleringen?
 
Kika på hidealite:s spot guard gles. Passar fint mellan glesen att bara klicka upp och fästa efteråt när man fått dem rätt.
 
M Mathiasffs skrev:
Kika på hidealite:s spot guard gles. Passar fint mellan glesen att bara klicka upp och fästa efteråt när man fått dem rätt.

Såg ganska smidiga ut, men tyvärr kör jag inte på glespanel, utan innertaket först direkt mot takbjälkarna
 
Du får kolla på tillverkarens anvisning på ledspotten som du vill sätta, finna sådana man får sätta i isolering och sådana som måste ha luft runt
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Hojte Hojte skrev:
Du får kolla på tillverkarens anvisning på ledspotten som du vill sätta, finna sådana man får sätta i isolering och sådana som måste ha luft runt

På hemsidan står enbart den fantastiska beskrivningen ”Det måste finnas lite luft för kylning, så det får inte monteras direkt i isolering.” måtten är 55mm hög 79mm diameter. Räcker det att sätta någon uppochnervänd plastmugg el dylikt?

”lite luft” känns som att det inte behövs 1.5dm på alla sidor omkring spotten
 
T Vilgot Småhus skrev:
På hemsidan står enbart den fantastiska beskrivningen ”Det måste finnas lite luft för kylning, så det får inte monteras direkt i isolering.” måtten är 55mm hög 79mm diameter. Räcker det att sätta någon uppochnervänd plastmugg el dylikt?

”lite luft” känns som att det inte behövs 1.5dm på alla sidor omkring spotten
Ja det var ju lite kul beskrivning, men då hade jag satt en spotguard låda, för att vara på säkra sidan,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.