Måste säga att det var ett sk*tsnyggt hus, ungefär vad vi har planer på att bygga också..
får man vara så fräck och fråga vad själva huset kostar för er?
 
Hejsan tårtverkstan!

Tackar för kommentaren! :)
Svårt att sätta ett rättvist pris på det då vi gör allt invändigt själva. (entreprenaden för detta värd ca 4-500.000kr) och vi tillverkat kök & badrumsinrede på Daniels gamla jobb, men men ii kommer ge ca 2,6 milj inkl tomt (kostar ca 400.000 inkl avgifter)

Vi kollade även med andra husleverantörer och där låg pris för nyckelfärdigt om ca 2,8-2,9 exkl tomten så säg ca 3,2-3,3 då.

Av olika anledningar funkade VärsåsVillan bäst för oss och vi har även fått huset exakt så vi ville ha det utan några begränsningar från VärsåsVillans sida, så vi kan bara rekommendera!!!

Inte ett enda strul vilket brukar anses vara ovanligt.

Lycka till och hoppas att det blir en rolig resa för er. Det är det för oss :)

D&J
 
Märkligt detta är. Ni är dom första som säger så om värsåsvillan som jag har hört! Allmäna uppfattningen verkar vara att stadardhusen funkar men så fort det skall väljas till blir det dyrt. Låter som ren reklam i mina öron! När jag tog lite offerter o dyl tyckte jag värsåsvillan var dyra och hade dryga säljare :mad: Huset såg iaf fint ut. Lycka till
 
Hej Frasse fräs,

Tack för kommentaren om huset:)

Som sagt i förra inlägget så "Av olika anledningar funkade VärsåsVillan bäst för oss"
Bla är Jenny arkitekt på just VärsåsVillan vilket gjorde det till ett naturligt val, men faktum kvarstår att de till skillnad från Eksjöhus, JB-villan samt Fiskarheden var mer än villiga att specifiera huset till det som vi ville ha. Fiskarheden exempelvis kunde inte tillmötesgå våra krav på utseendet mm utan ville ändra ett av deras befintliga hus så det UNGEFÄR liknade det vi ville ha. Eksjöhus kunde ej tillverka väggen enl våra energikrav samt JB-villan specade ett hus som var ekonomiskt ända till tillvalen gjordes...(att få en offert från just JB var som att dra ut en tand lååååångsamt samt smärtfyllt -tog 3 månader...)

Visst kan det låta som reklam MEN vi fick huset exakt så som vi ville ha det utan knussliga konstruktörer, ekonomer, samt säljare.

Nu jobbar vi båda i byggbranchen och Daniel arbetar mycket med upphandlingar osv, vilket kanske hjälpt till då det gäller att "genomskåda" folket beskrivet strax ovanför, och vi kan hålla med om att om man inte har just branchvanan så verkar det som att branchen "ser ner" på fok som köper hus och tror att "vanligt folk inte kan nånting".. Tycker detta är jättetråkigt, då vi själva fått detta bemötande från div entreprenörer, kommuner etc.

Hursomhaver; oavsett vilka man väljer som husleverantör så hoppas vi att alla får det roligt med sina husbyggen!!

D&J
 
Jaha då var jag väldigt nära sanningen med "reklam". Man skall vara lite försiktig med sådant om forumet skall behålla sitt rykte. Klart som fan ni köper från den hand som föder er :D

Men hur som haver är det ett väldigt grannt hus ni tjackat :)
 
Frasse fräs skrev:
Jaha då var jag väldigt nära sanningen med "reklam". Man skall vara lite försiktig med sådant om forumet skall behålla sitt rykte. Klart som fan ni köper från den hand som föder er :D

Men hur som haver är det ett väldigt grannt hus ni tjackat :)
Oj, snacka om genomskådning! Tyckte själv du var lite väl tuff ang. antydning om reklam i ditt förra inlägg - men det var tydligen "spot on". Håller med - man ska vara mycket försiktig och framförallt tydlig om man postar ett reklam-/vinklat inlägg i detta utmärkta forum.

/A
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.