Höstens projekt blir att göra en sänggavel av gamla brädor från ett hönshus som har fallit omkull av ålder.
Jag kommer bryta/såga sönder brädorna och inspektera dem så de inte är helt för ruttna. Sedan slipar jag dem noga så allt skit försvinner och kanterna blir runda. Där efter penslar jag med en blandning av vinäger och svinto som har fått ligga i en burk ett par dagar. Detta ger en härlig "drivveds-look". Efter det har jag fått en slatt vitfärg av min granne som därefter duttas ut tunnt med en svamp. Alla brädor blir unika och olika långa. När allt har torkat kommer brädorna skruvas ihop lite omlott för att bilda en unik, rutsik sänggavel.

En borrskruvdragare från Ryobi hade verkligen underlättat både höstens och kommande projekt!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Nästa planerade projekt är att renovera balkongen. Tänkt att gå från detta:
Gult hus med balkong och grön räcke i korsmönster, före renovering.
till ungefär detta (dock med bibehållen grön färg):
Gammal balkong med vit räcke på ett gult hus som är i behov av renovering.

Det känns ganska givet att skruvdragaren skulle passa oerhört bra in i sammanhanget.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi ska göra en japansk trädgård med mycket tryckimpregnerat. Dessvärre gick vår gamla skruvdragare sönder precis. Inte nog med att virkespriset har skjutit i höjden, nu måste vi köpa en ny skruvdragare. Vore helt underbart att få vinna detta pris!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Då vi har hållt på med pool och däck nästan hela sommaren så har vår skruvdragare gjort sitt...
Vårt nästa projekt är att förlänga däcket vid poolen och då behövs en smidig skruvdragare då det är mycket trall som ska skruvas
 
  • Pågående bygge av trädäck runt en blå pool med synliga träbjälkar och verktyg i en trädgård.
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Jag min sambo och våran son flyttade in i vårat första hus för precis en vecka sedan. Sonen Harry på 1,5 år har alldeles för mycket spring i benen och ett staket runt gården är ett måste. Så en riktig skruvdragare skulle vara kanon för detta jobb.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi bor på en gård så här har vi massor med projekt på gång hela tiden. Snart ska vi dra igång renoveringen av vårt gästhus och sedan efter det laga ladugårdstaket. Det hade varit bra att utöka Ryobi-prylarna med en borrskruvdragare! Hos oss kommer den användas flitigt
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Efter två vintrar utan rinnande vatten blir nästa projekt att bygga ett litet fint isolerat hus till pumpen. Möjligen skulle en ny skruvdragare kunna inspirera sambon till bygget :)
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Mitt nästa projekt blir att bygga altan och ansluta den med den nybyggda terassen så att man kan komma ut på gräsmattan från den
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Mitt nästa projekt blir att hitta något lagom litet bygge som vi även behöver till nästa sommar. Denna sommaren byggde vi en klätterställning och min brors tjej hjälpte till. Hon hade aldrig tidigare byggt något och tyckte det var så kul. Så nästa sommar när vi är tillsammans länge igen hade det varit perfekt med något spännande litet projekt som hon kunde fått vara med från början till slut på.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Mitt nästa projekt är att äntligen riva ner min gamla vedbod där golvet ruttnat och taket läcker och sätta upp en ny där veden kan bli torr igen!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Ända sen jag flyttade in hos min sambo har jag hört hur hon har klagat på hur köket är och ser ut. Vilket jag håller med om. Vi har pratat om att vi borde göra något åt det men inte mer än så. Så nu tänkte jag passa på att överraska henne när hon ska vara iväg på en längre jobbresa och fixa till köket! En ny fräsch skruvdragare med kraftfullt batteri skulle helt klart underlätta och snabba på processen (i den tighta tidsplanen).
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Framför mig har jag en totalrenovering av vårt kombinerade gästrum/kontor. Har visserligen redan 2 st skruvdragare, men den ena håller inte laddningen och den andra har ett glapp i on/off-knappen, så båda är bristfälliga.
Eftersom jag redan har flera Ryobi+ grejer (grästrimmer, tigersåg, spikpistol) så blir en ny Ryobi+ skruvdragare det perfekta komplementet i det kommande projektet!
Tackar på förhand
Vello
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Hej
Planerar ett garagebygge i lösvirke ca 65 - 70 kvm . Detta blir ett rent hobbygarage med servicelyft för mina två veteranbilar och plats för snickeriverktyg till alla ständigt pågående projekt. Jag och min fru Rosi gör allt arbete tillsammans så varsin skruvdragare vore verkligen toppen.
Är dessutom lite Ryobinörd så märket är ju rätt
Så låt pensionärs livet börja

Björn Bjärehed
Användarnamn på byggahus Bränntorp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Staket, altan, fortsatt fasadbyte you name it I got it all .
sist blev det ett nytt brunnslock med överblivna trallbrädor. Man tar vad man har.

Bygget slutar aldrig när man har hus .
/Leif
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Planerar att, med hjälp av min väninna, bygga ett stort trädäck utanför altanen, så att hundarna kan ligga där samt inte dra in för mycket grus från trädgården. Det kommer gå åt massor med skruvar o med tanke på att vi är två små kvinnor, jag med whiplash, o inte har någon skruvdragare, då bli verkligen en stark o pålitlig Ryobi med bra batteritid till oumbärlig hjälp!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.