Vi har beställt kök från Ikea men väljer andra vitvaror.

Får Siemens motsvarighet till "Ikea Diskad" till ett något lägre pris, men frågan är om inte Ikeas 5-års garanti väger över? Är det värt att betala lite mer för en Ikea diskmaskin (i grunden tillverkad av BSH såklart) för att få längre garantier?
//
 
En diskmaskin ska inte behöva få några fel de första fem åren. Så för mig har de garantierna inget värde.
 
Fairlane
Hur stor prisskillnad och vad är garantitiden på Siemensmaskinen? Samt är det från en återförsäljare som du tror du får hjälp av om det blir problem?
 
Bsh kör med 2 års garanti på sina produkter.
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Bsh kör med 2 års garanti på sina produkter.
de har inget val det är 2 års garanti som gäller efter den 1/5-22 enl. nya kkl
 
BirgitS
T tergo skrev:
de har inget val det är 2 års garanti som gäller efter den 1/5-22 enl. nya kkl
Det går väl fortfarande att ha längre tid?
Jag ser att Bosch har 10 års garanti på motorn i dammsugare och tvättmaskiner.

Vitvaruexperten erbjuder 5 års garanti på en del av produkterna från Bosch/Siemens och Cylinda. Samma sak hos Elon.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
T tergo skrev:
de har inget val det är 2 års garanti som gäller efter den 1/5-22 enl. nya kkl

Näe, de stämmer väl inte?
 
BirgitS
Eftersom giriga IKEA ska skära emellan brukar de tvinga sina leverantörer att erbjuda modeller med sämre specifikationer.

IKEA är enorma som inköpare och därför finns en möjlighet för en kontraktstillverkare som BSH att skapa en budgetmodell åt IKEA.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
[länk]

Yes? Det "tergo" skrev stämmer ju inte :thinking:

Sen vet jag inte vad du vill ha sagt med det du länkar till :rofl:
 
Har bytt 3 diskmaskiner från Ikea det första året så garanti är bra, men kvalitet lite si så där.
 
T tergo skrev:
de har inget val det är 2 års garanti som gäller efter den 1/5-22 enl. nya kkl
Vart står det ?
 
  • Gilla
Jjjonas5420
  • Laddar…
A AndersS skrev:
En diskmaskin ska inte behöva få några fel de första fem åren. Så för mig har de garantierna inget värde.
Ring och berätta för Miele m.fl.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
På Mediamarkt kan du köpa till 10 års garanti. Kan vara intressant om du hittar nåt du vill ha på rea, annars brukar de vara dyra.

/Höghus
 
torbeno torbeno skrev:
Ring och berätta för Miele m.fl.
Varför;) har ju bara Bosch (Siemens) av tvätt/disk och de är väl närmare 10 år i bostad/fritidshuset så vi får se när de börjar krångla.
 
  • Gilla
JÖRGEN VIKLUND
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.