A
Hej!
Behöver frakta långa störar av trä, ca åtta meter långa är dom och ska fraktas med bil (antar jag är billigast) hur gör man? Verkar vara svårt att frakta med PostNord, dom tog ej emot det. Kan man köra det på bil taket?
Med vänliga hälsningar!
 
Redigerat av moderator:
Düsseldorff
När det är en så kort sträcka är det förmodligen enklast att bära dem.
 
  • Haha
useless och 3 till
  • Laddar…
A
Oj, skrev nog otydligt dom är åtta meter långa och ska fraktas betydligt längre än så
 
Düsseldorff
Kalle Karlsson4 skrev:
Oj, skrev nog otydligt dom är åtta meter långa och ska fraktas betydligt längre än så
Yes, skojade lite bara. Ser att du ändrat nu.
 
  • Gilla
Anonymiserad 559485
  • Laddar…
wildeside
Kalle Karlsson4 skrev:
Hej!
Behöver frakta långa störar av trä, ca åtta meter långa är dom och ska fraktas med bil (antar jag är billigast) hur gör man? Verkar vara svårt att frakta med PostNord, dom tog ej emot det. Kan man köra det på bil taket?
Med vänliga hälsningar!
Om dom inte väger för mycket fungerar det på taket annars är det väl bara att lasta dom på en längre släpkärra typ biltrailer och markera med flagga och vid behov belysning
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
A
wildeside wildeside skrev:
Om dom inte väger för mycket fungerar det på taket annars är det väl bara att lasta dom på en längre släpkärra typ biltrailer och markera med flagga och vid behov belysning
får man köra åtta meter på taket?
 
Kalle Karlsson4 skrev:
får man köra åtta meter på taket?
Ja. Sen beror det lite på hur lång bilen är hur de skall märkas ut och skall de köras i mörker behöver du belysning och reflex.
Du behöver även tänka på att inte överskrida maximal taklast.
 
  • Gilla
Anonymiserad 559485 och 1 till
  • Laddar…
Kalle Karlsson4 skrev:
får man köra åtta meter på taket?
Absolut, iaf i Sverige. Var väl något inlägg här forumet om att man inte fick köra en flaggstång på biltaket i Norge, men i Sverige är det inget som hindrar så länge man märker ut det korrekt.

Jag har själv kört hem en segelbåtsmast på
11 meter, inga problem bara man tänker sig för i svängarna när något sticker ut 3m längre än bilen i båda ändarna.
 
  • Gilla
Anonymiserad 559485
  • Laddar…
A
Tack hörrni!
 
Min kusin lyckades köra hem en 12 m flaggstång från Hässelby till Lidingö, via Bromma, på takräcket. Den som kan sitt Stockholm vet ungefär hur många rondeller man passerar på den vägen.

#alltgårommanvill
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.